Bieden is makelijk maar de betaling en het verschepen, verzekering is minder.Leg anders eerst contact met de verkoper
het duurd toch nog een tijdje voor het einde van de veiling.
De prijs valt op zich mee, ik weet niet wat ze vragen voor het versturen als ze dat uberhaupt al doen. Ik ga ze es mailen. Bedankt voor de tip. Maar wil je hem zelf niet hebben dan?
Ja precies, zo denk ik er ook over, maar eens in de zoveel tijd een advertentie zetten wil wel eens helpen. Op die manier heb ik al een CR-78 en een CR-8000 weten te bemachtigen.
die drumbox heeft veel weg van het design van m'n CSQ-600 (4 part CV sequencer) zo aan die draaiknoppen te zien...
als ik Audio Playground met hun 'virtual rhythmmachines' mag geloven heeft deze DR-55 in totaal maar 4 geluiden...?!
Ja, volgens mij heeft ie maar 4 geluiden. Maar het is echt een tof ding. hij is bijv. door New Order gebruikt op hun eerste LP Movement. Ik wil hem graag hebben om mijn Roland drumcomputerverzameling compleet te maken.
Yo, ik had die Dr. Rhythm 55 al een tijdje op de Interface site staan en die net verkocht toen je mailde. Punt is dat ik er nog een heb liggen maar daar is een probleempje mee. De batterijhouder had gelekt, vervolgens heb ik die vervangen maar het machientje werkt helaas toch niet nu. En heb zelf geen verstand van hoe dat soort zaken op te lossen. Ook esthetisch is dit exemplaar niet helemaal top meer.
Wat betreft het geluid van de DR. 55: vooral de snare is lekker, en de rimshot is simpelweg prachtig. Verder inderdaad twee geluiden, of eigenlijk drie : open en closed hi-hat en bassdrum.
Oops, ik ga daar net de fout in. Er zit geen 'open hi-hat' op maar er is naast bassdrum, snare, en rimshot ook telkens een accent op deze geluiden te programmeren!
Jammer dat die andere het niet meer doet. Ik ben niet zo technisch dat ik hem zelf kan repareren. Misschien dat er iemand hier op het forum is die hem kan maken? Dan ben ik wel geinteresseerd. Die sounds van dat ding zijn inderdaad te gek, heel uniek.
Heb 'm ook gehad. Dat waren nog eens tijden. grote draaiknop om patterns te switchen, hihat aan of uit, snel of langzaam... Is wel goed te modificeren, schijnt, dus als iemand nog iets heeft liggen, al dan niet kapot?
Je kan deze ritmedoos horen op bv die eerste elpee van New Order.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.