Slate Digital Virtual Console Collection

Slate brengt een revolutie teweeg in de In-the-box-markt met The Virtual Console Collection.

attachment.php

De Slate Virtual Console Collection emuleert de consoles van NEVE, SLL & API met inserts voor zowel Channelstrip als Mixbus. De plug-in doet dit dusdanig goed dat we eindelijk verlost zijn van de "harshness" in het hoog, welke kenmerkend zijn voor in-the-box (ITB) mixen. Deze set doet ITB, waar je normaal gesproken zou kiezen voor outboard summing. Het effect is subtiel maar direct waarneembaar en waarschijnlijk voor velen zeer de moeite waard.

Prijs is 199 dollar.

Meer info: Slatedigital.com

Last edited by a moderator:
Misschien handig om te vermelden dat voor de demo en voor het volledige product een iLok nodig is.

staan diverse voorbeelden in de Gearslutz trhead, zoek daar maar even op VCC, i kzal eens kijken of ik vanavond wat voorbeelden kan posten. Het best is het effect te omschrijven als heel subtiel donkerder / romiger maar dan niet als EQ maar echt meer zoals je bijv de verschillen tussen DACs kan horen. Let je normaal gesproken niet op dit soort verschillen dan kan het zijn dat je het effect totaal mist (als in "hij doet et nie, is ie stuk?!?) of het effect veels te weinig vinden.

yep, als je dus weet hoe een console "klinkt" dan is deze plug echt wel een "game changer"
dit valt niet in de categorie channelstrips, compressors EQ, maar emuleert het signaalpad en summingsgedrag van kanalen.

begrijp ik, maar raadt je zeker aan te luisteren, dit zal voor jou ook een zeer handige plug zijn

Even voor de goede orde; je smijt dit ding op elke track als insert en dan emuleer je het verschijnsel wat bij reguliere summing ook gebeurt, omdat de plugins van elkaar weten dat ze er zijn? Of...?

wil geen partypooper zijn, maar ik vind er [edit: op de mixbus] niet zoveel aan. de british discrete klinkt lekker, maar heeft een gainbump. als je daarvoor corrigeert gebeurt er niet zoveel interessants meer. iig niets wat ik niet ook met een eq kan, maar ymmv.

trouwens ook vaag dat 0 vu = -17,2 dBFS maar dat is muggeziften :)

Laatst gewijzigd:
Virtual Channel is applied on individual mixing channels. Virtual Mixbuss goes on the first insert of the master fader
Dan zou je kunnen zeggen:

- virtual channel geeft de karakteristieken van 1 channel-strip van een van de consoles
- virtual mixbuss maakt het summing verhaal mogelijk

Je kan (dan dus) ook al je kanalen summen op analog-style zonder dat je de virtual channel gebruikt.. of wellicht werkt de summing van VM alleen als er een VC op een kanaal is ge-insert; daar wordt idd niks over vermeldt.

Zoiets.

Ik snap alleen echt niet hoe je summing digitaal kan simuleren.. het is nog steeds digitaal.. kan dat niet behappen.
In dat licht zou het idd zo kunnen zijn dat je alleen analog-style kan summen met de VM, mits er VC's op de inserts zijn (waarmee onder water connectie wordt gelegd met de VM.. hoe kan de VM immers weten hoe/wat hij van elkaar moet onderscheiden? De VC praat dan mss de taal die VM begrijpt)

Verder vind ik dat er bar weinig info is over bijv. de belasting, hoeveel van die VC's kan je dan draaien op een gemiddelde PC?

Ik snap alleen echt niet hoe je summing digitaal kan simuleren.. het is nog steeds digitaal.. kan dat niet behappen.

Bij een echte summing amp in een mixer heb je het verschijnsel dat je moet uitkijken op welk kanaal je wat zet, omdat je anders problemen krijgt. Elk kanaal wordt belast, en die belasting en de neven-effecten kun je modelleren. Wat gebeurt er met het volume van een kanaal met constante belasting als je er iets als een loeiharde kickdrum naast hebt, en hoe reageert de summing amp daar op?

Als ik dat dus goed begrijp doet elke insert doorgeven hoeveel deze belast wordt, kijkt de summer wat er gedaan moet worden, en past dan de parameters van elke insert weer aan.

Back