Waarom heb ik zo'n rare brom?

Ik heb last van een rare zzz' brom, een ruis en een lage brom.

Ik gebruik deze interface
http://www.audio-depot.com/index.php?main_page=product_info&products_id=414

hij bromt bij eigelijk alle microfoons (bij de een meer van de andere), en andere instrumenten. Bij xlr kabels is het iets minder.

ik ben geen complete noob, maar ik kan geen andere verklaring verzinnen dan dat mijn interface stuk is. is dat zo?

Ik heb last van een rare zzz' brom, een ruis en een lage brom.

Ik gebruik deze interface
http://www.audio-depot.com/index.php?main_page=product_info&products_id=414

hij bromt bij eigelijk alle microfoons (bij de een meer van de andere), en andere instrumenten. Bij xlr kabels is het iets minder.

ik ben geen complete noob, maar ik kan geen andere verklaring verzinnen dan dat mijn interface stuk is. is dat zo?

Misschien handig om er bij te vermelden hoe je die aangesloten hebt, waar die voeding vandaan haalt, Of het ding is aangesloten op een pc of laptop en wanneer het zich voordoet?

Klinkt als een aardings probleem....

Ja, maar daarom is het wel nuttig om te weten hoe het apparaat is aangesloten :).

Trek je adapter van je laptop eens uit het stopcontact. Als de brom weg is heb je een aardings probleem.

Trek je adapter van je laptop eens uit het stopcontact. Als de brom weg is heb je een aardings probleem.

Zelf ook last van gehad bij een laptop.. Maar alleen bij een bepaald stopcontact :). Stoptcontact zonder randaarde lostte alles op. Niet dat ik dit zou aanraden. Maar het kan een voordeel opleveren.

goeie tip, maar helaas heb ik er dan nog steeds last van.
ik voel me nou echt een zeikerd. maar het is nog steeds niet over.

Waarschijnlijk is het probleem dan niet in een aardlus te vinden. tenzij je interface ook nog via een externe adapter wordt gevoed? Zoja probeer het dan eens met enkel voeding via usb..

de meeste mensen op SF die vragen mij als ze eens "knel" zitten met hun gear : stuur me gerust een pbtje...

Wij houden allemaal van U :luv: , zonder jou zou het Synthforum niet zijn wat het vandaag is :halleluja:halleluja:halleluja:halleluja:halleluja }:|

@TS

Even niets aansluiten, enkel hoofdtelefoon, voeding zoals hierboven beschreven.

Nog steeds ruis dan is ie defect.
Heb hetzelfde voorgehad met een audio interface, kenmerkend was dat het enkel op het linker kanaal was

:biertje:

Mijn Yamaha pse effectpedaaltjes (fl-01, ch-01,) veroorzaken ook overal een brom,

zowel met adapter (yamaha pa-5 dacht ik) als op batterijen,
de jack-uitgang of de pin-uitgang,
met een lange of korte kabel,
op de mixer (mg16fx) direct op de luidsprekers (hs-50) op de recorder,
overal wordt er gebromd....

enkel de pedaaltjes veroorzaken dit,
voor de rest bromt er niks behalve de hond....

is het dan nog wel een storing of werkt het gewoon niet goed?

Back