PMC AML1 studio monitoren

Guillaume

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Na veel wikken en wegen over welke (nearfield) studio monitors te kiezen o.a. Genelec, Mackie,
krk, PSI (ook zeer goeie speakers als je het mij vraagt) e.a. heb ik vandaag een setje PMC AML1's
gekocht zonder ze uberhaupt gehoord te hebben.

Dit merk/type is me al door meerdere mensen op professioneel niveau getipt. Na heel erg veel
lovende reviews over dit setje gelezen te hebben, vooral door het blad soundonsound uit engeland wat
erg hoog staat aangeschreven bij mij, heb ik dus besloten een setje te bestellen wat ik dus over
een paar dagen thuis krijg.

Feit is wel dat het erg dure nearfield speakers zijn, en daardoor ook wel uit de range valt van veel boven-
genoemde merken, maar dit schijnt echt iets aparts te zijn.

Mijn vraag is dus: heeft iemand deze dingen al eens gehoord, en zo ja, wat vonden jullie ervan??

Ben erg nieuwsgierig en kan eigenlijk niet meer wachten nu. Ik heb tot nu toe altijd op een setje
Yamaha NS-40M gewerkt, maar ben alles behalve lovend over dit type. Ik heb daar nooit echt
goede mixen op kunnen maken. Ben ook erg benieuwd of er mensen zijn die het daar oneens mee
zijn, en dat wel kunnen.

Beetje duur zegtie. ;)

Zelf enigzins bekend met de TB2 (waarvan een aantal leden ze ook hebben) maar da's andere koek.

Ben erg benieuwd trouwens hoe ze klinken.

Wat dat betreft zit het wel goed, maar als je ze blind koopt dan weet je nooit of de sound bij je past.

wel lef hoor, speakers kopen zonder ze ook maar één keer te horen.....

Ik heb ze een keer op de IBC in de RIA gezien, ik was aan het luisteren en
vroeg me af waar de bas-box voor het sub laag stond.
Het laag kwam echter alleen uit de PMC AML1 zonder sub-woofer een breed
en lekker geluid maar hoe hij bij het afmixen zich laat beluisteren
weet ik niet. ik kan me herinneren dat ik wel was overdonderd door
de power die deze monitors kon voortbrengen.

De PMC AML1 komt goed uit de bus , maar ja het blijft persoonlijk
wat je van een monitor vind zelf gebruik ik de KRK v6 en ben meer
dan tevreden over deze monitors.

Big sound costs big bucks. ( sos )

http://www.sospubs.co.uk/sos/sep01/articles/pmcaml1.asp

Ik heb zelf een setje TB2's maar dit is echt nog een stap hooger, ik heb er wel eens naar geluisterd en
was verbaasd over de ontzettend mooie klank.
Ik ben benieuwd wat je er van vijnd als je ze binnen hebt.

Ik herken dat IBC verhaal, die "grotere broertjes" op de PMC stand....midden op een stand op een drukken beurs...acoustiek van 0...en alsnog een geluid waar ik de rest van de dag stil van was. Wow.

Veel plezier ermee, hoop dat ze naar wens zijn though...lijkt me doodeng, blind speakers kopen.

Back