sp1200 sequencer

liquidthrust

Onverbloemd
Ik heb enkele meningen nodig over de sequencer op de sp1200 in vergelijking met de sequencer van de mpc60 die wel top is. Het plan is electro, ik heb een goede sequencer nodig maar ook enorm 'lo fi' drumsamples wat de mpc60 goed doet maar waarbij de sp1200 uitsteekt. So what's the dealio? sp1200 of de 60?.. neen ik haal ze niet allebei in huis :bekdicht: Alhoewel ik wel begin te watertanden naar hoe rauw drumsamples klinken op de 1200 en daar alleen al voor het dubbel betaal, maar ik ga me niet bezig houden met hip hop.. dus, alle ervaring is welkom :)

(sp12 heeft te weinig sample tijd voor me)

nja ok, maar heb het heus nog niet bij elkaar.
hm, schiet me nu wel een ideetje binnen, de mpc60 drumsamples door een bitcrusher persen?

geen FLAUW idee, was maar een hersenkronkel ^^

Sequential Studio 440 ? ("daar is ie weer met zen sequential" :D)

The Studio 440 max sampling time is 33.5 seconds @ 16KHz. It's also a "ROMpler" when using a midi controller and sound disk it can share with the Prophet 2000.

ja tuurlijk roman, die heb je ook voor een appel en een ei ^^ (die hard sequential seut)

Sp1200 is duurder, maar niets klinkt dan ook als een sp. En ja, dat komt ook door de manier van editten en de sequencer.

Mischien een ensoniq mirage naast een mpc60.. heb ze alle 2 en ik moet zeggen dat een ouwe mirage erg in de buurt komt qua samplen als een sp!

Sp1200 is duurder, maar niets klinkt dan ook als een sp. En ja, dat komt ook door de manier van editten en de sequencer.

Wat? Waarom zie ik ze dan voor 5000 dollar staan op ebay? :?

Mischien een ensoniq mirage naast een mpc60.. heb ze alle 2 en ik moet zeggen dat een ouwe mirage erg in de buurt komt qua samplen als een sp!

verklaar nader mijn vriend

Dus korrelige samples uit een mirage gesequenced door een mpc60..dan hou je zelfs nog
geld over!

hmm, klinkt als een plan. Misschien voor een rack mirage gaan wegens plaatsgebrek. Daar ga ik even over nadenken :kroon:

Mirage is wel een erg toffe bak, maar je ziet ze de laatste tijd niet vaak meer langskomen.
Ik heb er 2 gehad en allebei de keren in een vlaag van verstandsverbijstering weggedaan, voor veel te weinig geld :D

Ik wil er best wel weer 1....

Besef je wel dat het met een MPC60 alleen samplen en sequencen is, geen filter of tieralantijntjes what so ever.

Wat? Waarom zie ik ze dan voor 5000 dollar staan op ebay? :?

ebay schmebay... een sp1200 moet te doen zijn voor 1200 - 1400 euro. een 440 kom je niet zomaar tegen.. ik heb voor de mijne rond de 1000,- betaald.

Ik sequence en sample met een studio 440. heeft bij de laagste bitrate iets van 27 seconden sampletijd en zeer uitgebreide editingmogelijkheden (filter, envelopes e.d.)

daarnaast een sp12 turbo en een rack met 7 akai s612's en een dikke s1100 met HD.

De sequencer op de Linn 9000 is ook geweldig trouwens. of misschien een sp1200 + ASQ10?? :D

Back