Real-time VST voor Timestretch/Tempostretch?

NessPJ

Stamgast
Hey,

Ik vroeg me af of iemand hier bekend was met een VST om realtime het tempo te kunnen veranderen van de track output.

Ik ken genoeg methodes om dit met samples/samplers te doen echter krijg ik een vst hiervoor niet 1, 2, 3 gevonden.

Na wat zoeken kwam ik bijvoorbeeld dit topic tegen:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=30046&highlight=timestretch+vst

Maar ook daar word gesproken over objecten die gesampled zijn en niet over real-time output.

Iemand een idee? :)

ableton is hier voor gemaakt!

ik zou hier native instruments kontakt voor gebruiken, die kan dit perfect realtime.

ik gebruik het zelf ook voor bijvoorbeeld vocal effecten in kontakt, dan zet ik de zanglijn erin, en ik laat hem realtime meestretchen met mijn mastertempo, daarnaast heb ik dan aan mijn modwheel een Grain functie gekoppeld waarin ik de lengte van de grain en het startpunt van de sample kan manipuleren in realtime. Daarmee kan ik dus in realtime vocals in sync mee laten lopen en via het modwheel realtime laten stutteren (zoals BT vaak doet in zijn tracks).

als het niet wat statischer moet zijn, dan kun je het inderdaad ook doen via audiowarp in cubase of in ableton (en vast ook wel in logic).

Hmm, Kontakt heb ik wel maar ik ben niet bekend met deze functie eigenlijk?

Ik neem aan dat ik 1 channel/track naar mijn Kontakt route en dan vervolgens het tempo kan veranderen dus?
(Ik wil slechts 1 channel van tempo veranderen nou juist ten opzichte van het gehele project).

(Ik wil slechts 1 channel van tempo veranderen nou juist ten opzichte van het gehele project).
ok dat is een andere definitie van realtime, dat kun je gewoon doen in je daw (cubase of ableton of logic)

in cubase doe je dat via audiowarp, de andere daw's zou ik niet weten, maar ik weet dat het kan.

Back