Samplen in Logic 9

Sedinal

Nieuwkomer
Hey Peeps!

Ik geraak er maar niet goed uit hoe ik moet samplen in logic... ik vindt het echt wat vaag..

Ik zou bvb eerst een deel van een heel liedje gwn willen wegknippen/verwijderen.. dat lukt me zelfs niet.. het overgebleven stuk zou ik dan willen choppen in verschillende stukjes.. wat me ook niet echt lukt..
Moet ik het nu doen in de sample editor of gwn in men arrange window?

Heb al geprobeerd om een stukje te selecteren en dan create new region te nemen.. als ik het dan in de esx plaats komt er gwn geen geluid uit..

Kunnen jullie me helpen? van de info op het web wordt ik ook niet echt veel wijzer..

je kunt het knippen ook in soundtrack pro kunnen doen.
anders dubbelklik je op je sample, en knip je hem onderin aan flarden.

ik vind persoonlijk soundtrack fijner werken.

op de apple site staat een demo over samplen in logic. Op youtube kan je ook op zoek naar de filmpjes van SFLogicNinja, die heeft ook handige tutorials.

Ik denk dat je het beste een logic cursus kan aanschaffen. Dan leer je snel alle basics en zal je een hoop ergernis en tijd besparen.

http://www.macprovideo.com/tutorial/logic9101

echt een aanrader om te doen.

Maar.. Gewoon op de bounce knop drukker op je master kanaal. En dan selecteren welk deel van het liedje je wilt bouncen (dus als audio wilt hebben). Vervolgens kan je deze file bijvoorbeeld in Soundtrack pro slepen om te knippen.

Wat ook kan, sleep die audiofile die je net gemaakt hebt in je arrange window op een nieuwe audiotrack. Nu : Rechtermuisklik op die audio file, selecteer, export as EXS24 instrument.

Dan zal hij in recycle stijl alles opknippen en meteen een nieuw kanaal aanmaken met de exs24 hierop, en zelfs een midi part met daarin de noten om het precies zo na te spelen, deze kan je dan herarrangeren, of de part weghalen en zelf iets inspelen.

Ok Thanks guys! Rubbah soundtrack pro seems to do the trick met het knippen! Thanks daarvoor al!

Goh, ik ben zo hard ableton gewoon he... Daar kon je met de sampler lekker schuiven met je markers en luisteren hoe je loopje klonk.. dan bij "zone" van je sample een copy maken en terug schuiven en direct assigen naar een andere rootkey..Ik vindt het toch niet zo handig om te choppen in logic.. ik heb wat filmpjes bekeken waar het allemaal zo omslachtig wordt gedaan imo..

Ben er nog wat mee aant kloten atm :)

Ok heb eindelijk men sample kunnen fixen.. :D.. Nu heb ik nog een probleem dat het niet synchroon loopt met men kick... in het begin wel maar dan wijkt het af (disco house)... heb time stretch geprobeerd maar lijkt niet echt te lukken ;S

AND yes! I'm a noob! ;-)

Laatst gewijzigd:
Back