zelfgemaakte basstraps

Waar doel je precies op als je het hebt over kwaliteitsverschil?

Als je het hebt over de afwerking bij home made bastrap dan ligt dat aan je eigen skills, ook daar legt iedereen zijn eigen standaard neer.
Als je doelt op de werking dan zul je dat moeten meten, elke situatie is anders, als een homemade bastrap zijn werk goed doetin jouw ruimte dan zie ik niet in waarom deze qua kwaliteit onder zou doen..

als dat zo zou zijn zouden het niet mogen verkopen volgens mij, dat bedoel ik met psychologisch. af en toe een beetje van dat spul inademen is echt geen ramp.

Lees het volgende artikel maar:
http://www.isolatie.info/gezondheid

Bij het verwerken van het spul is het toch echt wel aan te raden om pbm's te gebruiken.
Je raakt er niet gelijk kassiewijlen van maar ik zou toch echt zorgen dat die (minerale) vezels niet in je ruimte gaan rondzweven (vezels die losraken van de plaat door trillingen bv.)

Houd ook in gedachten dat dit spul niet gemaakt is voor akoestische behandeling maar dient als isolatie materiaal in een spouw! Normaliter zit er dus een rij stenen en dampremmende folie tussen de leefruimte en de isolatie.
Dat het werkt voor akoetische behandeling is natuurlijk mooi meegenomen en een goedkopere oplossing, dat terzijde.

Attachments

• dampremmende_laag_2_dak_vocht_damp_folie_www_meuwissen_nl.gif
    dampremmende_laag_2_dak_vocht_damp_folie_www_meuwissen_nl.gif
    22,8 KB · Bekeken: 119
Welk type en dikte Rockwool kan men aanraden voor je doe het zelf bass trap bouw?

Ga volgende week denk ik ook maar aan de slag;-)

Back