Filter IC's

Iceman344

Stamgast
Ik heb al veel gelezen over ic's die volledige analoge filters bevatten , maar deze zijn vaak niet meer in productie .Dus i mijn vraag : zijn er nog die nog in productie zijn ?

SSM2164 is natuurlijk gewoon een quad OTA dus niet echt een compleet analoog filter-in-een-chip. Daar moeten nog wel aardig wat componenten omheen voordat dat wat wordt. Anders dan de letters doen vermoeden heeft hij niks te maken de de bekende SSM-reeks van synth chips maar is het gewoon een chip van Analog Devices.

wel eens tegen gekomen op internet, iemand die VCO en VCF chips nieuw verkoopt, een eigen ontwerp.
dus geen ouwe SSM of CEM, maar een nieuw product,
als je lang genoeg googelt kom je het vast wel tegen : ) (ik heb er geen link van)

Laatst gewijzigd:
Bedoel je de vervangchips voor de Juno 106? Zonder Juno 106 zal je dan nog heel wat moeite mogen doen om ze functioneel te maken. :)

Als ik die SSM2040 clone zie vraag ik me altijd af wat erin zit. Ik kan me toch niet voorstellen dat er veel meer inzit dan een aantal standaard smd onderdelen. Waar Mr. Morley dan een bakje met epoxy overheen zet. De prijs van 22,65 pond (28 Euro) is ook niet misselijk.

die prijzen zijn ronduit goedkoop.
als ik een vco op een printje soldeer, dan kost hij zeker 150,-, en dan moet de zon wel schijnen, ander kost het meer....
het gaat niet om die paar onderdelen, ( hopelijk geen smd) maar het werk eraan is een stuk duurder.
een vco in onderdelen, zonder pots en switches enzo kost nooit meer dan enkele euro´s.
:mega:

ja,daar denk ik ook zo over,of de sound vd 2040 clone idem als originele betwijfel ik,de vco kon wel interesant zijn gezien hij v/oct is etc,spijtig geen sine on board .

rest die vca nog

Back