Matrix-1000 Hardware editor/programmer/

dextah

Ouwe rot
Ik zat er aan te denken om op zoek te gaan naar een hardware controller voor mijn Matrix-1000.
Die van Acces bv . Als ik die los kan vinden .
Ik gebruik nu de Ob6000 ( nee sorry niet die van Mr Strijbos ;) )
Is een hardware controller de moeite waard ? heeft iemand van jullie een M-1000 in combi met een hardware controller ?

Ik heb de matrix1000 en een Doepfer Drehbank, maar ik heb ze samen nog niet gebruikt.
Er zitten in iedergeval wel genoeg knoppen op.

Ik zat er aan te denken om op zoek te gaan naar een hardware controller voor mijn Matrix-1000.
Die van Acces bv . Als ik die los kan vinden .Ik gebruik nu de Ob6000 ( nee sorry niet die van Mr Strijbos )
geeft niks hoor dus no need to apologize!

Is een hardware controller de moeite waard ?
op zich wel, maar die dedicated contr. van Access vond ik een enorme telkeurstelling omdat daarop maar een zeer beperkte "subset" van alle patch parameters te editen is. De hele Mod. Matrix komt er bijv. niet op voor en daar ligt nou net de kracht van de Matrix synths (ze heten niet voor niks zo)

Ik heb zelf geprobeerd om een Drehbank te programmeren maar de Matrix verwacht zulk een vreemd formaat Sysex dat het mij niet gelukt is. Dus ben ik Matrix 2001 maar gaan schrijven en toen bleek pas goed hoe erg idioot de Midi implementatie in elkaar steekt. Mijn advies: begin er zelf niet aan tenzij je erg veel moed en vrij tijd hebt :)

Ik heb een matrix-1000+access prgrammer. Alhoewel het waar is dat je niet alle parameters tot je beschikking hebt is het een fantastische tool. Je hebt 1000 verschillende geluiden die je momentaan kunt tweaken en editten zonder een computer aan te zetten. Mogelijkheden genoeg zou ik zeggen. Een nadeel is wel dat de resolutie van de sysex wel wat beperkt is. Voor real-time editting hoor je toch wel sprongetjes en dat is wellicht niet zo mooi. Ik zou hem toch zeer aanraden, en bedenk het bedrijf Access is later heel groot geworden met de Virus, dus domme jongens zijn het zeker niet.

Origineel geplaatst door bounce
Opcode's Galaxy heeft een goede editor/librarian voor Mac OS9

Ah die zal ik eens checken .
Het enige waarom mijn PC laptop nog aan gaat is om de Matrix te editten .

Thanks .

Origineel geplaatst door dekzster
Ik heb een matrix-1000+access prgrammer. Alhoewel het waar is dat je niet alle parameters tot je beschikking hebt is het een fantastische tool. Je hebt 1000 verschillende geluiden die je momentaan kunt tweaken en editten zonder een computer aan te zetten. Mogelijkheden genoeg zou ik zeggen. Een nadeel is wel dat de resolutie van de sysex wel wat beperkt is. Voor real-time editting hoor je toch wel sprongetjes en dat is wellicht niet zo mooi. Ik zou hem toch zeer aanraden, en bedenk het bedrijf Access is later heel groot geworden met de Virus, dus domme jongens zijn het zeker niet.

Ik kwam er gister achter dan ik iemand ken die de Acces en M-1000 heeft . Van de week ff checken .
T H N X!

Back