VSTi's

boyd

Ballenbreker
Hey,

Ik heb een vraag over VSTi in het algemeen. Je hebt veel verschillende: softsynth, sampler, rampler, etc.

Mijn vraag is welke soort VSTi's er zijn en in welke (sub)categorieeen ze worden verdeeld. Heeft iemand daar documentatie over?

De onderverdeling die je met hardware kunt maken kun je met de software ook maken.

Paul

Owh ja, je wilde alle VST's weten.......:D

En dat we je alle informatie gingen sturen :halleluja

Ignorance is bliss.....

Er zijn zoveel instrumenten (hardware en software) of er synthese en bewerkingstechnieken zijn.
Een zeer goed overzicht daarover is:
[ame="http://www.amazon.com/Sound-Synthesis-Sampling-Third-Technology/dp/0240521056/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=books&qid=1287681598&sr=8-2"]Amazon.com: Sound Synthesis and Sampling, Third Edition (Music Technology) (9780240521053): Martin Russ: Books

Als ik jou was zou ik me hierom niet zo druk maken.

Er is van alles, en volgens mij mag je ze allemaal effecten noemen. Ook softsynths.
Er zijn ook softsynths gebaseerd op samples, maar het is geen sampler.

Kort door de bocht (misschien vergeet ik iets belangrijks?)
-Instrumenten (piano, softsynths, etc)
-Samplers (wat jij wil, daar kun je geluiden inladen)
-Effecten (reverb, delay, flanger, chorus, compressor en nog veel meer)

Maar kijk, samplers kunnen ook een heel instrument inladen, waardoor het net is alsof je bijvoorbeeld een trompet bespeeld.

Edit: Je hebt ook samplers met daarin effecten (wel vaak zo) en andere tools. En ook softsynths met daar weer in effecten, reverb / filters / chorus bv.

Laatst gewijzigd:
Back