2 reaktor sequencing vraagjes

olaf

Ouwe rot
ik wil de volgende twee dingen in reaktor (als vst binnen logic) doen die ik niet echt voor elkaar krijg.

1) ik wil de pitch van een oscillator door een random lfo laten beinvloeden. maar ik wil dit stapsgewijs. de toon moet dus niet continu veranderen maar per noot (ik wil alleen gehele getallen vanuit mijn random lfo de oscillator insturen). hoe krijg ik dus concrete waarden vanuit de lfo. kan ik dit direct vanuit de lfo regelen of moet ik de waarden die uit de lfo komen nog omzetten in concrete waarden met een of andere reaktor functie?

2) ik wil de pitch van een oscillator met de step-sequencer besturen. ten eerste krijg ik die step-sequencer niet aan de praat. hij moet continu doorlopen. ik heb al geprobeerd om er een clock aan te hangen maar deze werkt niet. ook met een lfo eraan doet ie het niet. hoe kan die sequencer weten dat hij naar het volgende stapje moet? is waarschijnlijk heel simpel maar t lukt me nog niet.

2plus;) : hoe kan ik zorgen dat reaktor de verschillende stappen uit de step-sequencer niet achter elkaar afloopt maar at random? dus eerst stap 1, dan 6, dan 3, dan 1, dan8, etc...

heeeel veeel dank wederom voor jullie hulp!

groetjes

olaf

Re: 2 reaktor sequencing vraagjes

Origineel geplaatst door olaf
ik wil de volgende twee dingen in reaktor (als vst binnen logic) doen die ik niet echt voor elkaar krijg.

1) ik wil de pitch van een oscillator door een random lfo laten beinvloeden. maar ik wil dit stapsgewijs. de toon moet dus niet continu veranderen maar per noot (ik wil alleen gehele getallen vanuit mijn random lfo de oscillator insturen). hoe krijg ik dus concrete waarden vanuit de lfo. kan ik dit direct vanuit de lfo regelen of moet ik de waarden die uit de lfo komen nog omzetten in concrete waarden met een of andere reaktor functie?

Hmm, misschien kun je LFO laten triggeren door je toetsaanslag en 'm heel langzaam zetten, zo langzaam dat hij niet verandert gedurende de duur van je noot? Anders een sample and hold LFO gebruiken?

vraag 2 denken we nog even over na. :D

Het is me niet helemaal duidelijk wat je wilt bij je 1ste vraag. De random LFO is gemaakt om kleine schommelingen te geven in je basis freq, als je die schommelingen niet wilt moet je het misschien anders aanpakken, door gebruik te maken van triggers, of gate.
Met de step sequencer bedoel je neem ik aan de module. Als je wilt weten hoe sequencers werken, 'ontleed' dan eens 1 van de uitgebreide sequencer instrumenten die bij Reaktor zitten.

aanvulling

aanvulling

dank je voor jullie reacties.

ik wil de schommelingen die de random lfo veroorzaakt kunnen varieren tussen grote en kleine schommelingen. daarnaast wil ik dat het bij grote schommelingen dus mogelijk wordt om deze per noot te laten verlopen zodat de afzonderlijke noten duidelijk hoorbaar zijn en het geheel een ritmischer karakter krijgt.

daarom heb ik ook eigenlijk de 2e vraag gesteld omdat ik dacht dat (als het niet mogelijk is om van de continue schommeling die de lfo veroorzaakt een stapsgewijze schommeling te maken) ik het waarschijnlijk via een stepsequencer die random zijn stappen doorloopt wil proberen. het voordeel hiervan is ook dat ik iets meer controle heb over de pitch veranderingen (ik kan de stappen immers zelf instellen).

jullie nog suggesties over hoe een van deze twee oplossingen uit te werken:

N.a.v deze thread ben ik gisteren bezig geweest met die random LFO. Het resultaat [in Reaktor 2.3 maar conversie naar 3 moet geen probleem zijn]. Misschien dat dit helpt?

Attachments

• noname5.jpg
    noname5.jpg
    48,4 KB · Bekeken: 136
..en de file is hier. Verander eerst de extensie naar .ens. !
Draai aan alle knopjes en de sinus oscillator wordt op diverse manieren veranderd. bestudeer het goed, en je ziet dat een andere oscill. een AD triggert, die weer de amplitude van de sinus oscillator bepaalt.

Attachments

• spook1,1.bmp
    4,9 KB · Bekeken: 127
cool! ziet er interessant uit. ik ga m morgen gelijk even proberen!
thenx!!

Back