Orpheus wil er graag bij horen!

Orpheus

Nieuwkomer
Hoi,
Ik ben dus JAn/Orpheus 18 lente's jong.
Ik studeer muziektechnologie in Hilversum en weet dus een aardig woordje mee te praten over synth's.
Ik maak electronische muziek, dat wil zeggen tape muziek. Dance is mn straatje niet, alhoewel een stukje drum 'n bass ook wel eens wil lukken.
In mijn bandje Vixy gebruik ik m'n enige synth, de MicroModular om die gitaar herrie een stuk draagelijker te maken.

Verder wil ik vragen of jullie misschien wat willen doen aan jullie taalgebruik. Ik erger me groen en geel als ik de forum's lees en voor de zoveelste keer merk dat men het verschil tussen als en dan nog niet weet, maar dit terzijde.

Tot chat's

Re: Orpheus wil er graag bij horen!

Dag Orpheus,

Ik wil je van mijn kant hartelijk welkom heten, maar kan niet laten ff (--> ff = 'even') te reageren op het volgende:

Origineel geplaatst door Orpheus
Verder wil ik vragen of jullie misschien wat willen doen aan jullie taalgebruik. Ik erger me groen en geel als ik de forum's lees en voor de zoveelste keer merk dat men het verschil tussen als en dan nog niet weet, maar dit terzijde.

Tot chat's

Tot chat's --> Wat is dat?

Mijn goedbedoelde tip: Maak je niet zo druk om nutteloze dingen joh, dat houdt deze forum voor iedereen leuk... Niet iedereen spreekt zo vloeiend Nederlands *dan* :D jou.... En nee, ik ben geen moderator, dus zou me er eigenlijk niet mee moeten bemoeien...

Maar nogmaals namens mij van harte welkom! :doei:

Met vriendelijke groet,
Ironfreq

PS: En nee, ik voel me niet aangesproken :D

... als ik de forum's lees en ...

... als ik de FORA lees en ...

toch welkom :L

Hoera! Een taalpurist in ons midden!! Ik wens U een hartelijk welkom toe.
Ook ik zal, van mijn kant, proberen de zgn. germanismes tot een minimum te beperken!
Alvast mijn oprechte excuses voor de vele grammaticale fouten; om over de immer terugkerende spelfouten nog maar te zwijgen!!
Bij deze wil ik ook een ieder van u vriendelijk, doch met enige klem, van harte aanmoedigen om i.p.v. tot diep in de nacht op dit forum te vertoeven, de volgende publicatie door te nemen:
9075566018b.jpg

Bedenk wel: dit komt dit prachtige forum cq. deze uitlaadklep alleen maar ten goede!!

:geslaagd:

s.v.p. NIET de taalpurist nu gaan uithangen! 't Is al laat & ik heb bier op!!

H3LEMAL T3 G3K DAT J3 HEIR BNT!!!!1!!1 OMG VAN HART3 WELKOM!1!!!!! OMG WTF IK HOP DAT JA H3T NAR J3 ZIN GAT HEBEN HEIR
DAZ31!11!1!! LOL BODSCHAP W3RD G3SPONSORD DOR DE AOLER TRANSLA2R

welkom.....lekkere binnenkomer ;)

trouwens, zowel fora als forums is correct hehehe...

Olaf

Welkom in ons midden :okdan:

gr. Mario

hallo jan!

ik studeer ook muziektechnologie in hilversum en ik zit al een hele tijd hier. ik erger me ook heel vaak aan verkeerde gebruikswijze van de nederlandse taal, maar ik ga daar niet over zeuren, want er zijn vast ook wel dingen die ik verkeerd doe.
zelf probeer ik echter altijd zo correct mogelijk te schrijven, hetgeen mijns inziens inhoudt dat je de woorden juist spelt, maar ook dat je anderen in hun waarde laat. zeker als eerste post vind ik dit nogal een rare... en bovendien kan ik zo zes taalfouten in jouw enige berichtje ontdekken (hint: de meervouds 's' gaat nooit gepaard met een apostrof tenzij voorgegaan door een klinker... )

ondanks dat toch een hartelijk welkom namens mij.

Laatst gewijzigd:

Hoi,
Ik ben dus JAn/Orpheus 18 lente's jong.

Correctie:
Hoi,

Ik ben dus Jan (beter bekend als Orpheus) en ik ben 18 lente's jong.

Ik studeer muziektechnologie in Hilversum en weet dus een aardig woordje mee te praten over synth's.

Correctie:
Ik studeer muziektechnologie in Hilversum en ik weet dus een aardig woordje mee te praten over synthesizers.

Ik maak electronische muziek, dat wil zeggen tape muziek. Dance is mn straatje niet, alhoewel een stukje drum 'n bass ook wel eens wil lukken.

Correctie:
Ik produceer electronische muziek. Dat wil zeggen; tape-muziek.
Dance is mijn straatje niet alhoewel een stukje drum 'n bass ook wel eens wil lukken.

[red: drum 'n bass is geen dance dan?]

In mijn bandje Vixy gebruik ik m'n enige synth, de MicroModular om die gitaar herrie een stuk draagelijker te maken.

Correctie:
In mijn bandje Vixy gebruik ik mijn enige synthesizer, de Clavia Nord Micro Modular om die gitaarherrie een stuk dragelijker te maken.

Verder wil ik vragen of jullie misschien wat willen doen aan jullie taalgebruik.

Correctie:
Verder wil ik vragen of jullie misschien iets willen doen aan het taalgebruik.

Ik erger me groen en geel als ik de forum's lees en voor de zoveelste keer merk dat men het verschil tussen als en dan nog niet weet, maar dit terzijde.

Correctie:
Ik erger mij groen en geel als ik de forums lees en voor de zoveelste keer merk dat men het verschil tussen 'als' en 'dan' nog niet weet te onderscheiden. Dit terzijde.

Kortom, ik hoop dat je het spreekwoord van die balk, de splinter en het oog nog weet.
18 jaar oud en nu al een ouwe zemelaar! :duivels:

Oh...hartelijk welkom!

R.

Ik erger me groen en geel als ik de forum's lees en voor de zoveelste keer merk dat men het verschil tussen als en dan nog niet weet, maar dit terzijde.

Leer het me, zodat ik die fout niet meer maak !

Origineel geplaatst door bambamstudio
Welkom...( goed geschreven hoop ik, of ik het ik hoop dat ik het goed geschreven heb? )

Wel op de klemtoon letten Bamse..

[size=-2]En nu ga ik werken.... [/size]

Welkom. Dixy is een aparte naam voor een band.(dixyland combo?)

Verder ben je de eerste die ik tegenkom die in een band speelt en daar uitsluitend een Micro voor gebruikt. Wel apart !

Back