ik wil me voorstellen en heb program change reset problemen met pro52/53

RezonatoR

Ik hang wat rond..
Voorat ik met mijn probleem begin wil ik ook meteen even mijzelf voorstellen aangezien ik nog niet echt bekend ben bij de mensen die mij zomaar gratis van allerlei problemen afhelpen, door hun liefde voor de synth en alles wat daarnaast hangt, soft of hardware.
Ik ben Klaas Peter en ik maak al zo ongeveer 6 jaar muziek (hardcore, hardhouse, drum&bass,hiphop, electrokortom...alles met een beat) Ik gebruik hard en software door elkaar heen. Ik ben een enorme freak wat geluid, muziek maken en synths aangaat en ik wil zeggen at ik me erg thuis voel tussen de leden van dit forum, en dat ik ook helemaal niets, maar dan ook niets op dit forum heb aan te merken. THumbs up! Ik heb na een tip van een van de forumleden mijn juno1 van een nieuwe toets kunnen voorzien die ik bij roland heb besteld. Thanx man (ik weet niet meer wie)

Maar nu mijn vraag: Ik gebruik pro53 in cubase 5.0. als ik een preset naar mijn eigen hand zet, zodat het vaak en compleet ander geluid wordt, en met deze patch dan een miditrack opneem en met "0" de hele shit stop zet en dan vervolgens weer op "enter" druk om de boel te horen knallen en scheuren, dan schiet de patch weer naar de instellingen van de preset zoals ie was voordat ik er aan ging kloten. Zeg maar een soort "program change reset" Weet iemand hoe dit kan? Ik heb in Cubase bij midi-preferences alle reset on stop dingen uitgezet en de preset bij program chanche in de track info goed ingesteld.

Wie o wieweet het antwoord?

Iemand nog baat bij een(waarschijnlijk defecte) MPC "The KIT" drumcomputer?

1 : Welkom!

2: Volgens mij, als jij een program change hebt ingesteld voor die plug-in zal cubase elke keer wanneer wanneer het gestart wordt een program change naar die plug in sturen. Als jij dan je wijzigingen niet hebt opgeslagen in de preset onder dat program change nummer wordt dus automatisch de preset opnieuw geladen die bij het nummer hoort van je program change. En krijg je een soort van 'reset'. Namelijk de default waarden van die preset.

Oplossing, preset opslaan als je een sound ge-edit hebt, of
Geen program change uitsturen.

3: Iemand die baat heeft bij een mpc klinkt als gratis af te halen ??

groeten,
erwin

1) hallo & welkom

2) die program changes komen me bekend voor; Pro53 doet sowieso een beetje raar vind ik. het is mijn favoriete synth hoor, maar hij heeft soms van die kuren. ik heb inderdaad ook wel eens dat je bij het opnemen een ander geluid eruit krijgt, of zelfs alleen al als je je sequencer laat lopen en vervolgens stopt. wisselen van patches, oscillators aan en uit zetten... ach, veel saven en de kuren maar als een karakteristiek kenmerk van een erg gave synth opvatten werkt het best voor je bloeddruk vind ik.

Back