TB-303

Status
Please reply by conversation.
ok, thx. leek me wel een gave feature

Ik heb flink zitten graven maar de minimale verschillen tussen de Xox en de echte zitten precies in wat ik de sweetspot van de 303 vind. En over mijn acid op z'n hoogst een licht galmpje, ben toch een echte purist. Acid liefst uit Chicago lekker kaal en eerlijk :)

Ik heb net een x0xb0x besteld. Ik had de verschillen bij kale 1-op-1 vergelijkingen ook gehoord. Ruud en Freek hebben een tijd terug 2 x0xb0x-en en 2 303's naast elkaar gehad en die vertelden mij dat de verschillen echt minimaal zijn. Want ook tussen de 303-A en 303-B waren verschillen hoorbaar, verschillen die je ook hoorde tussen de 303 en de x0xb0x.
Ook ik ben een purist in de zin dat ik van de 'oude' acid houd, maar ik denk dat alleen al in de mix met drums en de opname op tape de verschillen echt verwaarloosbaar zullen zijn. Daar heb je geen dikke laag effecten voor nodig, zo vermoed ik.
Ik ben reuze benieuwd, ik heb de x0xb0x nog niet (had 'm wel even van Ruud geleend), maar ik denk dat voor wat ik er mee zal gaan doen het prima in orde gaat zijn.

Mmm, de helderheid(zeker samen met de resonantie) en de envelope versus the sustain is redelijk constant qua verschil. Ook met de Revolution en de Honsbeek 303. Daar heb ik trouwens nog de eerste versie van staan, in plexiglas bakje dichtgetaped met plakband en viltstiftdoppen als draaiknoppen. Pure nederlandse synthgeschiedenis, een museumstuk :)

Ik vind het de meest overtuigende clone die ik ooit heb gehoord, vandaar dat ik ook maar 'ns de stoute schoenen heb aangetrokken. Maar ik kan me dondersgoed voorstellen dat je nadat je al een paar clone's hebt gehad nu wel 'ns 'the real deal' wil.

Succes met de zoektocht, misschien kunnen we 'ns een zelfde 1 op 1 vergelijking doen, maar dan met percussie en 2 sporen master tape. Ik zal altijd benieuwd blijven, zonder twijfel.

net een x0xb0x opgehaald. Erg leuk, maar heeft ook een temperament. din syncd wel met de 606, niet met de 707 of uit de kms-30. midi clock in doet het wel vanuit de 707. Ik heb zoiets eerder gehad met mn gemidificeerde (stomstomstom) dr-110. Die syncde alleen op bepaalde apparaten en dat leek van signaal/stroom-sterkte af te hangen.

ik vrees dat ik ooit nog een keer 1500 euro ga moeten neerleggen voor een echte.

:slotje:, ben nu wel even blut met mn A6... Tenzij iemand wil ruilen voor een vrijwel nieuwe Monomachine SPS1 mk2 uiteraard :p

Hmnm... zou kunnen, op mij kwam het zo over alsof hij 2 verschillende series bedoelde (zoals bijv. ook met de Waldorf Microwave 1 het geval is).

Nee nee, ik bedoelde inderdaad in de vergelijking tussen 2 willekeurige 303's, sorry.

Hoewel....... er zouden wel 303's zijn die iets wolliger klinken dan andere, en dat zou wel seriematig zijn. Maar dat heb ik pas onlangs vernomen, er zullen vast liefhebbers zijn die dat kunnen beamen of tegenspreken.

Gefeliciteerd met de A6, 154!

Status
Please reply by conversation.
Back