Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Vergeet niet dat FLStudio momenteel de overstap van pattern naar 'channel' based aan het maken is he.. Zitten al heel veel channel based mogelijkheden in, het werken met patterns wordt al een beetje naar de achtergrond gebracht.. FL10 gaat op dit gebied ook een grote verandering brengen..
Ik maak dingen varierend van "filmmuziek achtige dingen" tot pop en rock dingen (en dus veel samples/audioclips) met FL zonder problemen..

Word hier nou helemaal niets gezegd over de engine???
FL heeft nog wel is een wat dof karakter. Voornamelijk in het laag. Kan bij plaatjes altijd zo de FL-gebruiker eruit pikken. Wanneer je op monitors luistert.
Ableton is een stuk helderder in soundprocessing. (Kan nog steeds een stapje beter met Logic of Cubase.)
Het hangt nog steeds af van wat jij zelf doet, maar doe je alles goed, dan ga je verschil merken tussen FL en Live qua soundprocessing.
Word hier nou helemaal niets gezegd over de engine???
FL heeft nog wel is een wat dof karakter. Voornamelijk in het laag. Kan bij plaatjes altijd zo de FL-gebruiker eruit pikken. Wanneer je op monitors luistert.
Letterlijk dof zal het ook niet zijn, maar ik denk dat hij een verschil bedoeld in de strakheid/niet-rommeligheid van het laag (zouden die Behringer ADA8000's ook berucht om zijn). Iets waar ik met FL geen problemen mee heb.FL heeft helemaal geen dof karakter. en hoe is een "dof karakter" in het laag precies mogelijk?
Alle opties die jij in Ableton heb heb je ook gewoon in FL hoor. Het gaat er gewoon om dat het tegenwoordig niet meer uit maakt bij welk DAW je zit (binnen dit rijtje), als de manier van werken ermee je maar aanstaat.FL is hierin wat simpeler. What you see is what you get. And heb je er niet een beetje kinderlijk gevoel bij? ikzelf wel... Leuk om mee te beginnen en ableton is dan ook een logische volgende stap. Of je doet het meteen goed en gaat Logic leren gebruiken.