Roland JP-8000

revo25

Nieuwkomer
Beste Mensen

Ik heb van verijdag een Roland JP-8000 en ik heb op internet paar patches en midi bestanden afgehaald maar ik wet niet hoe ik ze moet overzetten of met welk software ik moet voor gebruiken. Ken er mij iemand helpen want het zou me echt een plezier doen ik heb van alles al geprobeerd.

zijn waarschijnlijk sysex bestanden gemaakt via een zogenoemde bulkdump.
Deze speel je af op lage snelheid (ong 80 bpm) via een software (midi) sequencer
zoals cubase, logic (maar zijn vast ook gratis midi sequencers te vinden) terwijl je
jp8000 op ontvangen staat (zie manual).

Ook staat me bij dat er een jp8000 liberary- achtig programmatje bestaat waar je patches
kunt opslaan en versturen naar en van je jp8000... ff googlen he :D.

succes

bedankt mensen

Neen tis via pc geen mac ik heb midi-ox gebruikt maar als ie het wil naar men jp-8000 wil doen zie ik geen verandering en blijf het zelfde

Misschien een domme vraag maar zit er een setting op de JP-8000 die het ontvangen van SysEx blokkeert (ergens in een MIDI menu, recieve SysEx on/off)?

aja ok ik ga eens kijken bij midi als ik nog problemen heb zal ik jullie laten weten.

Er zitten ook knoppen op de JP8000 waarmee je binnen 5 minuten elke sound die je wilt kunt programmeren, trouwens ;)

ik heb nu van alles geprobeerd in midi ox als ik op sent sysex klik zie ik niks op men jp 8000 en als ik dan zo een sysex open doe zie ik al codes staan zoals (F0 41 10 00 06 12 02 00 1C 00 4F 78 79 67 65 6E 65 20 32 ) kan er iemand precies uitleggen wat ik moet doen van instellingen of wat ik verkeerd doe ik heb gekeken op midi menu en alles staat aan op jp 8000

ik heb een ander file geprobeerd als ik dan via midi-ox zend naar men jp-8000 toont ie niks op men jp-8000 ik weet het niet meer wat ik verkeerd oe want men midi kabel zijn aangesloten op midi in en out en op pc.

Ben je zeker dat de midi out van je pc naar de midi in gaat op je synth (en omgekeerd) en volgens de handleiding hij klaar staat om de data te ontvangen (de fout ligt meestal in stomme details, heb het ook altijd voor)?

Btw elektron maakt nog een goed sysex programma C6 voor mac en pc, wat gratis te downloaden is op http://www.elektron.se/products/machinedrum-uw?section=downloads Hiermee zou het geen probleem moeten zijn...

uhu ja maar tis via usb en midi in zit in midi in op men jp 8000 en midi out ook en als ik het wil zenden blijft hij zo staan en hij doe niks en in men menu van midi ligt alles aan.

De MIDI in van de compute moet naar de MIDI uit van de JP en de MIDI uit van de computer moet naar de MIDI in van de JP. Dus net omgekeerd. Dus niet IN op IN en UIT op UIT. Het is kruislings.

ok maar het is zo een kabel dat via usb en met D50 ga dat en als ik dat doe via jp 8000 ga het niet

uhu ik weet het maar als ik dan en andere sysex probeer en wil over zetten zegt hij niks en blijf het zelfde ik weet het niet meer hoor waarom hij het nie wil overzetten naar men jp-8000 want deze seysex bestanden wil ik echt op men jp-8000

Back