Waar ik mij druk om maak is:
Dat ik als producent van vervang onderdelen voor de Juno-106, die in service centers overal ter wereld, inclusief die van Roland zelf, gebruikt worden, af en toe klachten krijg van mensen dat die chips die ze bij mij aangekocht hebben toch niet 100% juist klinken. Steeds blijkt dat de adjustment procedure niet of niet juist uitgevoerd is.
Je hebt het zwaar,... maar die komen niet bij mij vandaan.
ik heb 1 x jou vervanger gebruik, en daarna volledig gecalibreerd, met freqmeter, op verzoek van de gebruiker.
die daarna tevreden was.
en nog een maal, onlangs ( die klant had zelf al de vervanger bij jou gekocht) en was erbij toen de vcf´s afgeregeld werden.( deze keer op gehoor), en was ook tevreden.
ik heb net vorige week de laatste originele roland vcf in een juno gezet.
( dat klopt, de laatste voorraad originele vcf´s had ik)
dus het lijkt mij sterk dan mijn klanten naar jou gaan om te klagen over de rotte vcf afregeling.
je maakt trouwens uitstekende vervangers, goed gedaan, dat is zeker.
maar ik ga niet ongevraagd een synth volledig calibreren, als alleen om vervanging van de vcf chip gevraagd wordt, dan regel ik alleen de vervangen vcf af.
zodanig dat hij goed in de feeststemming die de synth origineel al had, past.
ik ben nog nooit een zuiver gestemde , qua vcf´s dan, juno106 tegengekomen, zodoende.
het is altijd ongeveer.
dus, wat dat betreft ben je toch echt aan het verkeerde adres om zo uit de hoek te komen.
het sterft van de hobbyisten die zelf vervangen, dus ik denk toch echt dat je daar moet gaan klagen.