AI zangers en zangeressen - Synthesizer V van Dreamtonics

Het voorbeeld wat je op YouTube laat horen

Groeten van andreos.
Ah ok. Volgens mij is dat ook niet echt bedoeld als voorbeeld voor beste zang. Het is een tutorial van hoe je zanglijnen kunt gebruiken als input.

Voorbeelden hieronder vind ik bijvoorbeeld best goed klinken. Natuurlijk is het nog steeds wat klinisch en je hoort af en toe artefacten, maar denk dat het 80% van de mensen voor de gek kan houden.

Hola.

Als dit gemaakt is met AI dan is dit een Copie van de echte song.
Duss waarschijnlijk is dit niet het voorbeeld,
Anderszou het zeer knap zijn:D

Groeten van andreos:)

Zo`n groot demo programma heb ik laatst ook nog gedownload op een hele oude computer.
Een keer gebruikt en daarna weer gewist.
Het werkte wel. Toch wil ik altijd weten wat het precies doet. Dacht dat er een soort Melodyne ingebouwd zat.
Dat is toch anders dan tekst typen en de melodie aangeven.
Alleen als programma`s groot en complex worden dan stop ik er snel mee. Met zo`n programma.
Hier mijn vocale probeersels.

Hola.

Als dit gemaakt is met AI dan is dit een Copie van de echte song.
Duss waarschijnlijk is dit niet het voorbeeld,
Anderszou het zeer knap zijn:D

Groeten van andreos:)
Nee is niet ai. Is synthesizer V, een virtuele stem. In deze voorbeelden is de originele zanglijn inderdaad als input gebruikt. Vandaar dat de frasering ook precies is als het origineel. Het geeft wel aan hoe goed je tegenwoordig virtuele stemmen te gebruiken. Als je maar weet hoe je ze moet gebruiken (qua programmeren van frasering etc).

Nee is niet ai. Is synthesizer V, een virtuele stem. In deze voorbeelden is de originele zanglijn inderdaad als input gebruikt. Vandaar dat de frasering ook precies is als het origineel. Het geeft wel aan hoe goed je tegenwoordig virtuele stemmen te gebruiken. Als je maar weet hoe je ze moet gebruiken (qua programmeren van frasering etc).
Trouwens, misschien is synthesizer V ook wel gebaseerd op AI. Dat weet ik eigenlijk niet. De zang(lijn) is iig niet gegenereerd door AI, maar je hoort in die voorbeelden van mij dus ook geen echt mens.

Voorbeelden hieronder vind ik bijvoorbeeld best goed klinken. Natuurlijk is het nog steeds wat klinisch en je hoort af en toe artefacten, maar denk dat het 80% van de mensen voor de gek kan houden.
Ik vind dit hele overtuigende voorbeelden alleen is dan de vraag dat als je een echte menselijke zanglijn nodig hebt om zo'n programma goed te laten klinken wat je er dan aan hebt als hobbymuzikant?
Maar ik zie binnen afzienbare tijd het wel gebeuren dat er een AI is die gewoon een zanglijn neerzet in de stijl van diegene die je aangeeft, compleet met articulatie, frasering en timing en als het dan maar genoeg afwijkt van het origineel dan zou je ook qua copyright een stuk minder problemen hoeven te verwachten.

Wat ik al zei dat je juridische procedures gaat krijgen om kaders af te bakenen dat begint nu al want ze zien de bui al hangen, de geest is uit de fles en die gaat er niet meer in denk ik.
Ik zocht even op YT en zie hier;

Ik vind dit hele overtuigende voorbeelden alleen is dan de vraag dat als je een echte menselijke zanglijn nodig hebt om zo'n programma goed te laten klinken wat je er dan aan hebt als hobbymuzikant?

Klopt hoor. Maar het geeft aan dat het wel mogelijk is iets moois te maken. Die input van de echte zanglijn is theoretisch ook niet nodig. Je zou dit ook zo kunnen programmeren. Maar goed, weet niet of dat zo makkelijk is.

aha, dus mijn geheugen werkt toch!

Dreamtonics Synthesizer V Studio Pro heb ik eindelik gekocht, met 2 voice databases; Hayden en Natalie. niet mijn eigen keuze, het kwam zo in een bundel. het zijn goed stemmen, meer dan genoeg voor mij....

de doorslag om nu Synth V Studio Pro te kopen:

Vocoflex!

en dat alles met 20% discount is (en de bundel, Synth V Studio PRo + 2 Voices + Vocoflex, dan krijg je nog eens 10%.....)

dus sale!

en Vocoflex!

nu heb ik alleen Vocoflex met 2 stemmen getraind: mijn eigen stem (maar ik moet een betere source vinden, je hoort mijn timbre maar ligt ver van mijn stem, niet altijd erg zo maak ook een unieke stem, maar een wat betere benadering, en zal ook Vocoflex trainen met andere typen zang die ik doe, kijken hoe dat werkt) én die van mijn liefde, een goede zangeres, maar we hebben nooit of amper om in mijn studio te werken, ze heeft wel op een aantal tracks, zang geleverd, en een track is kompleet haar invulling.
haar stem is een veel beter benadering.

ik moet Synth V Studio Pro nog leren; vooral voor zang, die ik zelf niet kan. ik zal altijd mijn eigen vocals blijven gebruiken.
en kan nu ook een zangeres inzetten (met toestemming!). en wellicht verzamel ik meer stemmen....

meerstemmigheid..

wat ik er allemaal precies mee ga doen, hoe het gaat klinken? dat zal dé tijd leren! verdorie! ik zal de tijd eens leren!

en de store: met verschillende aanbiedingen/bundels;

(o ja, voor Vocoflex dien je jezelf te identificeren, voelt niet geheel risikoloos, maar goed..... wordt uitgelegd in de FAQ bij de store als ik het goed heb... dus vergeet dat niet, dat je dat moet doen, het weerhoudt mensen wel om Vocoflex te kopen....)

ik moet Synth V Studio Pro nog leren; vooral voor zang, die ik zelf niet kan. ik zal altijd mijn eigen vocals blijven gebruiken.
en kan nu ook een zangeres inzetten (met toestemming!). en wellicht verzamel ik meer stemmen....
Ik heb Synth V pro nu meer dan een jaar met Natalie maar ik heb het maar 1x in een track gebruikt. Maar weer eens van stal halen denk ik dan! Het is ook al tof om voice synths te maken met een hoop effecten. Ik vind alleen de workflow een beetje omslachtig en het is vrij pittig om alles eruit te kunnen halen.
Je kan overigens een hoop lite voices gratis downloaden, die doen niet veel onder bij de pro voices vind ik.

Vocoflex kon ik nog niet maar het lijkt wel een beetje op replay denk ik? Tegenwoordig wordt je een beetje dood gegooid met de AI voices mogelijkheden. het zijn wel wat pittige prijzen bij dreamtonics.
Ben benieuwd wat je er van gaat vinden en wat je ermee gaat maken.

Ik heb Synth V pro nu meer dan een jaar met Natalie maar ik heb het maar 1x in een track gebruikt. Maar weer eens van stal halen denk ik dan! Het is ook al tof om voice synths te maken met een hoop effecten.

volgens mij is er in een jaar veel aan de workflow gewerkt, er is nu ook een manual, en een reeks video's (weet niet hoe oud die zijn).

Ik vind alleen de workflow een beetje omslachtig en het is vrij pittig om alles eruit te kunnen halen.

dat vermoeden had ik al, toch, proberen ze dat ook te verbeteren? ik weet niet hoe Studio Pro werkte een jaar geleden....
ik zal het merken....

Je kan overigens een hoop lite voices gratis downloaden, die doen niet veel onder bij de pro voices vind ik.

ja dat vroeg ik me al af, want ik heb de gratis versie, sinds een maandje om een indruk te krijgen en daar zitten een aantal Lite voices bij.

waar kun je die downloaden, dat zag ik nergens....

ocoflex kon ik nog niet maar het lijkt wel een beetje op replay denk ik?

Replay kende ik niet. dus even vluchtig een YT vid er over gezien. lijkt er zeker op denk ik...

Vocoflex, je kunt meerdere stemmen tegelijkertijd inladen, en morfen tussen de stemmen én zelf stemmen kreëeren (al is dat niet uitgebreid, werkt dat wel leuk, en zeker met de morf funktie...).
Vocoflex is een effekt plugin, werkt offline, gebruikt audio als input.
(je hebt er een redelijke processor voor nodig overigens.... alhoewel, iig niet iets van 10 jaar oud....)

het heeft meer funktionaliteit, maar nog geen manual....

Tegenwoordig wordt je een beetje dood gegooid met de AI voices mogelijkheden.

klopt

het zijn wel wat pittige prijzen bij dreamtonics.

klopt ook, en wist wel iets van gratis alternatieven, maar ze waren het allemaal net niet, misschien dat Replay net zo goed of leuk is, of zelfs beter, ik weet het niet.

toch vond het hele pakket van Dreamtonics, het was een uitgave, zeer verleidelijk. het is iig kompleet....

en Vocoflex werkt ook met watermerken.... dus, men kan achterhalen wanneer iemand stemmen steelt, maar dat moet dan wel.... hoe goed dat werkt weet ik niet....

Ben benieuwd wat je er van gaat vinden en wat je ermee gaat maken.

ik heb hetzelfde gevoel!! maar ik had al een jaar een oogje op Synth V, en ik wist sinds maart of zo dat Vocoflex er aan kwam, en dat was eigenlik precies wat ik wilde.

wat het resultaat wordt?? natuurlik heb ik ideeën, werken met stemmen, stemmanipulaties, etc.... maar het zal allemaal ad hoc blijven, zoals altijd bij mij....

eerst de Synth V onder de knie krijgen... veel lyrics maken.... en dan de pitch manglen per lettergreep...........

goed. mijn eerste gevoel was; toen ik 2 stemmen (die van mijn en van mijn vriendin) uitprobeerde, ja!! dit kan wat worden....

deze draad eigenlijk vergeten....

inmiddels is natuurlijk Dreamtonics Synthesizer V Studio Pro versie 2 er.....

en sinds vandaag 2.2, die eindelijk echt een 2 versie, lijkt.... met heel wat mooie aanvullingen en workflow verbetering (die waren er ook al in 2, maar ze verbeteren het met punt versie.....)

én eindelijk, voor mij dan, het jerky GUI probleem weg, dat de cursor nooit soepel liep en dat ook in b.v. Reaper en Cubase gebeurde in de rest van de DAW.... (nooit gemeld, te lui, wilde dat eens gaan doen, maar!)

en (wederom en); Koren! Choir!!!

zelf heb ik de upgrade naar versie 2 gekocht, toen ie uitkwam.... en ook eens een Solaria....

ik gebruik V Studio 2 Pro alleen maar in kombi met Vocoflex....

wat niet gaat werken, dunkt me, als je unison aanzet.... je kunt ook met de standaard voices een unison doen.... niet echt choir, maar een benadering (?)...

goed, versie 2.2 is net binnen, even een test gedraaid... dit maakt Dreamtonics toch echt veel beter... en een Choir?? wellicht eens 1 kopen........

Ziet er tof uit, heb nog steeds alleen deel 1, ik had gelezen dat deel 2 niet goed was ontvangen, dat zal nu wel recht gebreid zijn, echter als ik dan weer zie wat het kost om er alles uit te halen wat mogelijk is kost dit een fortuin, die choir voices bundle is alleen al 299 dollar ! Misschien ooit eens een goeie aanbieding maar die zijn behoorlijk schaars bij dreamtonics.

ik had gelezen dat deel 2 niet goed was ontvangen

ik heb alleen wat kritiek gelezen over hoe pitch nu moet 'tekenen', of beter, dat is nu ondersteund tekenen... ik heb dat niet als probleem ervaren.
wellicht is mij andere kritiek ontgaan...

ik had versie 1 nog niet zo lang, dus, wellicht....

een fortuin, die choir voices bundle is alleen al 299 dollar !

ja dat is nie nix..... ik vind het ook zeer prijzig. dreamtonics is prijzig. nou ja, de Synthesizer V Pro is 90 dollar of zoiets, zonder VAT... de stemmen/voices tikken flink aan....
en Vocoflex is zeer prijzig...

er is deze niche (is het niche?) meer konkurrentie dan ook, maar ik vind het wel fijn dat het geen subscription is.... het meeste is subscription.... of voor de meer interessante dingen, zoals je eigen stem trainen, oftewel een met je stem een stemmodel trainen.... dat kan met? weet ik niet meer, maar was volgens mij subscription...

goed ik ziet in eenmaal in dit ecosysteem, en met plezier moet ik zeggen.

aanbiedingen zijn zeker schaars bij Dreamtonics, en ook niet overweldigend, 20% is de max, of zo?

goed...

de unison werkt ook goed! en kost je geen Choir investering....

In de nieuwe cubase zit toch ook een choir.

ik zit nog op Pro 14..... maar je hebt gelijk, ik was het vergeten, Yamaha levert een stemsynthesizer, wist niet dat deze ook Choir kon.

Choir heeft zeker iets, maar voor mij zal het niet veel geven, ik wil met timbres die ik zelf verzamel (met toestemming, voor de duidelijkheid, van mensen die ik ken!), werken, Synthesizer V gebruik ik vooral om een andere type vocals te krijgen, dan mijn eigen vocals....

maar het is wel verleidelijk.... 1 Choir, is nog te doen, maar is dan relatief duur...

ik herhaal; toch blij dat ik in Dreamtonics ben gestapt, ze ontwikkelen zich, ze besteden veel aandacht aan details, en de versie 2 stemmen zijn zéer goed.

Versie 2 is niet alleen Choir...... maar ook workflow, detail, en automation, etc...

de Eclipsed Sound voices zijn erg goed!

Solaria 2 heb ik nu, al gemeld, en met Vocoflex er achter.... mannen- of vrouwenstem.... of een timbre van een instrument.....

goed...

Back