Hallo,
is de nieuwe macbook air volgens jullie geschikt om Logic/Ableton of gelijk welkek sequencer met een paar vsti's te draaien? Hoe zit het met de latency van die macbook air onboard geluidskaart? Is een usb audio interface aangewezen?
groeten
lowieken
Zou het niet doen. Ga lekker voor een gewone MacBook, qua onderdelen een stuk beter, en meer dan voldoende om te Logic'n. Werken met de ingebouwde soundcard kan prima bij die krengen alleen voor een echt goed resultaat zou ik naar een goede middenklasser kijken voor een externe. Neem geen budget spul want qua geluidskwaliteit schiet je er dan niets mee op, alleen qua mogelijkheden hahaha
Air zou voor mij een no zijn. Je kunt ook 2e hands kijken naar de vorige generatie MacBooks of Pro's. Die zwarte MacBookjes met firewire, die laatse generatie daarvan kan je ook voor 3x niks kopen en zijn super, en veel meer waar voor je geld dan zo'n air, die er overigens wel HELEMAAL TE GEK uitzien vind ik hahaha
Er zitten 2 usb poorten op zo'n ding. Je wilt ook nog een muis neem ik aan?
Natuurlijk zijn er interfaces via usb, maar ik zou liever PCI of FW hebben, of usb3.0 over een tijdje.
Je kan best wel een DAW erop zetten, maar je voor een beetje performance wil je ook 4GB ipv die 2 standaard.
Koop een macbook pro ... of gewoon een normale notebook dat spaart je veel geld uit.
Een MUIS?! Uit welk jaar kom jij? Of pc gebruiker? LOL (grapje grapje, rustig maar!)
Ene qua aansluiting, FW of USB 2 kan je soms nog beter voor USB gaan verder zijn beide prima. PCI is te gek voor je thuis systeem afhankelijk van wat je er aan hangt, het heeft niet per definitie voordelen als je kijkt naar soundkwaliteit en mogelijkheden.
4GB is lekker, 8 ook...alleen draaien er genoeg mensen nog met PC's van 5 jaar terug met daarin 1 of 2 gig misschien en probleemloos rollen de mooiste dingen eruit.
Mensen worden tegenwoordig een beetje gek van alle specs. En natuurlijk is een zo dik mogelijke bak voor binnen je budget altijd te gek maar afhankelijk van de situatie vaak niet eens nodig. Geef je geld uit aan wat belangrijk is. Een goede soundcard, goede bekabeling, misschien 1 goede externe preamp en dan een computertje erbij.