Vind zo'n Macbook Air wel interessant eigenlijk. Voor portable muziek maken is de iPad toch niet helemaal wat ik zoek, ik moet Ableton kunnen draaien en een normale laptop is me te groot. Mijn gebruik zal voornamelijk inhouden een hele zwik audiotracks, simplers en drumracks met eigen samples en voornamelijk de standaard effecten van Live. Wellicht hier en daar nog een lichte VSTi zoals Sylenth. Moeten bouncen naar audio ivm de matige performance vind ik niet zo erg zolang ik maar wel die ene track lekker kan aandikken voordat ik 'm bounce. De latency van VSTi's moet wel enigzins normaal zijn; niet 1 seconde wachten na het aanslaan van een toets voordat er geluid komt zoals bij niet-ASIO geluidskaarten (heb alleen ervaring met PC's vandaar de termen ASIO en VSTi). Verder hoef ik geen fancy outputs en inputs te hebben dus voldoet de standaard geluidskaart hopelijk.
Iemand gebruikerservaringen met de combo Macbook Air en Live 8 die hij wil delen?
@Champ: wat zijn jouw ervaringen met muziek maken op de air?
@MikeJarod: uit egen ervaring met een 2009 mac mini en wat ik van anderen hoor over powermacs, powerbooks en imacs, is de interne geluidskaart al zo low-latency als je ooit zult krijgen. Tis meer een gemis aan meerdere in- en outputs die men een externe geluidskaart doet aanschaffen, want met de (geluids)kwaliteit van de interne mac geluidskaarten is helemaal niets mis. Core-audio rulez grote tijd! Ik verwacht van de air ook niet anders. Champ?
Mijn antwoord zou zijn: Ja dat kan gewoon. Op een atari kon je vroeger ook gewoon muziek maken. Hangt van je eigen creativiteit af. Misschien moet je specifieker zijn in wat je er ongeveer mee wilt gaan doen.
Macbook pro....SSD ipv HD kiezen, Hoeft niet groot te zijn, daar je OS + DAW (+ app's ) op installeren.
Optical drive eruit, Optibay + 7200 HD voor samples e.a. opslag...
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.