Tape Recorder(s)

Deze techinics vind ik een hele mooie.Ben hem jammer genoeg nooit tegen gekomen.

Attachments

• rs1520.jpg
    rs1520.jpg
    10,5 KB · Bekeken: 184
Een tijd terug is er een topic geweest over een draaitafel met digitale pitch controle.

Attachments

• technics%20sp-10mkiii.jpg
    technics%20sp-10mkiii.jpg
    110,9 KB · Bekeken: 125
De laaste een zeer mooi iets .

Attachments

• technics%20rs-686ds.jpg
    technics%20rs-686ds.jpg
    28,6 KB · Bekeken: 128
Citaat:
welke tape recorders zijn aan te raden voor het masteren? ik lees hier veel over de revox, welke me erg cool lijkt maar zijn er alternatieven? ik zie namelijk ook teac's technics en akai's hier en op de marktplaats. Dus welke zijn geschikt en waar moeten ze aan voldoen ( snelheid, sporen , aantal inch ofzo).

o en nu kom ik op zolder toevallig een sony tegen van een oud muziekliefhebber genaamd opa,
zoeentje is het:

Sony TC-366 three head stereo tape recorder
4,75
9,5
en 19 cm per seconde
Hij kan tot 7-inch tapes gebruiken.
is deze beetje bruikbaar of is dit een My First Sony geval ?

(n zoja heeft iemand tips voor het schoonmaken/ onderhouden van dit ding?)

Antwoord:

Voor lo-fi toepassingen geinig, maar niet serieus te nemen voor masterdoeleinden.
Je moet voor jezelf een groot verschil maken tussen consumenten en professionele
toepassingen, deze valt onder de eerste.

De betere recorders zijn gemaakt door:
Tascam, en uit eigen huis de wat goedkopere maar ook bruikbare lijn van Teac.
Revox en natuurlijk Studer.

Koppen schoonmaken met wattentips en alcohol, rubbers met speciaal daarvoor
bestemde cleaner, en niet met alcohol (lossen ze op!).

Michael.

Origineel geplaatst door marcuuu
Deze techinics vind ik een hele mooie.Ben hem jammer genoeg nooit tegen gekomen.

Zoiets heb ik, perfecte machine!
Je hebt de 1500 is enkel spoor, en ik heb de RS1506 is een dubbel.
Echt een hele mooie machine, gebruik m nog altijd.

Michael.

Origineel geplaatst door mikemix

Voor lo-fi toepassingen geinig, maar niet serieus te nemen voor masterdoeleinden.
Je moet voor jezelf een groot verschil maken tussen consumenten en professionele
toepassingen, deze valt onder de eerste.

De betere recorders zijn gemaakt door:
Tascam, en uit eigen huis de wat goedkopere maar ook bruikbare lijn van Teac.
Revox en natuurlijk Studer.

waaraan ligt dit dan? worden er gewoon goedkopere elementen gebruikt in de sony?, ik zie de revox a77 regelmatig langskomen op marktplaats en dit lijkt me ook wel een redelijk betaalbare optie.
Ik heb de specificaties van mn sony met die van de revox a77 vergeleken en ze schelen echt bijna niks, ok de signal to noise ratio van de revox is iets beter (58 db tegen 55 db), daarentegen heeft de sony weer een groter frequentiebereik(sony 20Hz-25kHz - revox 30Hz - 20kHz), schilt het dan echt zo veel? of is de a77 ook niet echt geschikt voor mastering?

Origineel geplaatst door peshay
waaraan ligt dit dan? worden er gewoon goedkopere elementen gebruikt in de sony?, ik zie de revox a77 regelmatig langskomen op marktplaats en dit lijkt me ook wel een redelijk betaalbare optie.
Ik heb de specificaties van mn sony met die van de revox a77 vergeleken en ze schelen echt bijna niks, ok de signal to noise ratio van de revox is iets beter (58 db tegen 55 db), daarentegen heeft de sony weer een groter frequentiebereik(sony 20Hz-25kHz - revox 30Hz - 20kHz), schilt het dan echt zo veel? of is de a77 ook niet echt geschikt voor mastering?

Lees, verschil consument en prof.
Verklaart ook het prijs verschil, dus kwaliteit.

Michael.

Back