mod files naar midi files

painstation

Ingeburgerd
Hallo

Is er een mogelijkheid om MOD Files naar midi files te converteren ?
Ik wil nl. tracks die ik gemaakt heb op een amiga weer in cubase kunnen laten afspelen.
Ik heb wel eens octamed en cubase aan elkaar gesynct en dan de track in cubase opgenomen. Maar dat gaat niet helemaal goed.
Dus toen dacht ik kan je niet gewoon mod files naar midi files converteren. Zelfs als dat kan, weet ik niet of je de juiste settings dan weer hebt als je de midi file in cubase zou afspelen.
Heeft iemand hier ervaring mee ?

Groeten

Yep, daar zijn vast programmaatjes voor! Ik heb ze hier wel voor de pc-liggen, maar daar zul je niet zoveel aan hebben. Misschien ff googlen onder de naar mod2midi...

mijn ervaringen met de pc zijn echter niet zo heel erg positief er treden nml wel wat problemen op met de conversie. Dit gebeurt vooral wanneer je in je mod-trcker veel gebruik hebt gemaakt van tempo verschillen.

Modplug Tracker kan MIDI exporteren.

Ik had laatst een supernintendo .SPC muziekje geconverteerd naar .IT (impulse tracker formaat)
....in Modplug Tracker de superkleine samples apart als .WAV gesaved en de noten naar een MIDI file geexporteerd.
Vervolgens de MIDI file geladen in Cubase, de wavjes weer laden in Kontakt, et voila.. klaar om snes muziek te remixen :D

ok das weer genoeg off topic

Origineel geplaatst door Bahamut
Modplug Tracker kan MIDI exporteren.

Ik had laatst een supernintendo .SPC muziekje geconverteerd naar .IT (impulse tracker formaat)
....in Modplug Tracker de superkleine samples apart als .WAV gesaved en de noten naar een MIDI file geexporteerd.
Vervolgens de MIDI file geladen in Cubase, de wavjes weer laden in Kontakt, et voila.. klaar om snes muziek te remixen :D

ok das weer genoeg off topic

nou, ik vind dat het nog niet off-topic genoeg is... hoe heb je dat gedaan? van *.spc naar *.it bijvoorbeeld?
ook in modplug tracker? snes muziek is namelijk echt rete-interessant.
vertel vertel!

Back