Toetsenbord Roland Fantom G6

Larsmannetje

Ingeburgerd
beste lezerds,
momenteel gebruik ik als masterkeyboard een Roland xp80. Mijn vraag: heeft iemand ervaring hoe het toetsenbord van een Fantom G6 zich verhoudt met wat ik gewend ben van de xp80? Is dat een groot verschil? Dit ivm het feit dat ik de Fantom G6 qua specificaties zeer interessant vind, maar een G8 te duur...
Ik ben dankbaar voor elke wijze opmerking en tot wederdienst bereid!
Groet,
Lars.

De enige wijze woorden die daarop zijn te verzinnen zijn volgens mij: ga naar een muziekwinkel en voel het verschil.
Verschil is er absoluut, niet alleen in feel maar daardoor in de respons van de curves.

Hoe jij dit verschil ervaart is heel persoonlijk. Ga ff een uurtje spelen ergens

Wijze woorden

Wijze woorden

Beste Manu, Dat zijn inderdaad wijze woorden, ik ben alleen heel weinig in dee gelegenheid om een muziekwinkel te bezoeken. Daarom ben ik erg benieuwd naar de indrukken van anderen. Maar ik zal er zeker niet blind op varen - ik knoop je wijsheid in mijn oren! Lars.

Hij speelt iets zwaarder, minder sponzig, wel soepel maar geeft meer terug. Sound engine zelf vind ik niet zo bijzonder in die G-serie maar sounds zijn dynamischer, en dus ook dynamischer te bespelen...wat daarvan aan het andere toetsenbord te wijten is weet ik niet.
Hier heb je dus niets aan denk ik haaha, want een deel van het fijne van je XP80 toetsenbord zit m in gewenning ook, dus de G zal altijd echt indruk moeten maken om lekkerder te zijn denk ik. En dat doet ie niet
Succes

Wijze woorden

Wijze woorden

Beste Manu,
Blij dat je iets meer wilt vertellen; op internet klinkt alles natuurlijk prachtig - maar wat gezonde scepsis is dus op zijn plaats!
Dank!
Lars.

Beste Manu,
Blij dat je iets meer wilt vertellen; op internet klinkt alles natuurlijk prachtig - maar wat gezonde scepsis is dus op zijn plaats!
Dank!
Lars.

Vergis je niet hoor, als je achter een G8 gaat zitten is het als XP80 gebruiker ergens toch wel thuiskomen-gevoel, zowel qua overall klankkarakteristiek en presets maar tegelijkertijd zit je achter iets met bijna ongekende mogelijkheden op synthese, recording, productioneel vlak wat heeeel ver staat van een simpele sample-player als de XP-80

En hou je van die typische Roland sound dan ga je gelijk plat voor de G-serie. Mijn scepsis komt deels doordat ik best wat aandacht heb gegeven om mezelf toch te overtuigen om zo'n Fantom G erbij te nemen, maar misschien wel voor een groter gedeelte voort uit het feit dat ik vanaf vroeger al geen Roland fan ben geweest. Ze hebben wel een paar mooie apparaten gemaakt die ik iedereen zo blind zou aanraden maar mijn merk is het nooit geweest.

Probeer toch echt een keertje ff een uurtje erachter te gaan zitten om de synth te voelen. Ene kijk goed uit als je tot koop overgaat want je ziet ze wel al heel veel 2e hands aangeboden worden ook

Ik vond het toetsenbord van de G7 die ik had veel minder fijn spelen dat de X7 van Roland. De aanslag vond ik erg vreemd, het bereik qua aanslag was moeilijk te vinden. Ik heb uiteindelijk de G7 weggedaan, omdat ik de aanslag van het toetsenbord zo slecht vond. Ik denk dat het deels persoonlijk is, maar ik zou je toch de X-serie aanraden wat toetsenbord betreft. Ik ben het met Manu eens dat de klanken dynamischer zijn van de G-serie. Misschien een X8 kopen?

Back