wat = beter: dr-110 of cr-8000?

jes303

DIY brain mods
hey allemaal, ik heb een dr-110 waar ik enorm veel plezier van heb. nu zie ik regelmatig cr-8000's staan (maar ben meestal te laat of bied te weinugh) en het lijkt me wel wat dit machientje. wat kan ik qua klank en mogelijkheden verwachten? ik weet welke geluiden erop zitten, maar zijn die leuker / minder / nogal hetzelfde of gewoon anders dan die van een dr-110? vervelende van m'n 110 is nl. dat ik hem zonder een modificatie niet kan syncen met de rest...

ik ben erg benieuwd naar de hihats, de snare en de clap. de bassdrum zal wel de usual 606 / 110 plop zijn gok ik.

ik heb zo'n sample setje gedownload maar daar was de geluidskwaliteit slecht van.

... en een cr-8000 ziet er gewoon heerlijk fout uit :kimono:

Re: wat = beter: dr-110 of cr-8000?

Origineel geplaatst door jes303
hey allemaal, ik heb een dr-110 waar ik enorm veel plezier van heb. nu zie ik regelmatig cr-8000's staan (maar ben meestal te laat of bied te weinugh) en het lijkt me wel wat dit machientje. wat kan ik qua klank en mogelijkheden verwachten? ik weet welke geluiden erop zitten, maar zijn die leuker / minder / nogal hetzelfde of gewoon anders dan die van een dr-110? vervelende van m'n 110 is nl. dat ik hem zonder een modificatie niet kan syncen met de rest...

ik ben erg benieuwd naar de hihats, de snare en de clap. de bassdrum zal wel de usual 606 / 110 plop zijn gok ik.

ik heb zo'n sample setje gedownload maar daar was de geluidskwaliteit slecht van.

... en een cr-8000 ziet er gewoon heerlijk fout uit :kimono:

Ik heb ook de DR110 en heb in het verleden de CR8000 gehad. Die laatste is een stuk uitgebreider dan de DR110, maar heeft minder geheugens om zelf ritmes te programmeren. Daarnaast zitten er wel meer drumgeluiden op en aparte volumeregelaars voor de drumgeluiden. Qua geluid kun je hem vergelijken met de DR110, hoewel ik de snare en de claps van de DR110 beter vind klinken. Het blijft inderdaad een heel leuk apparaat, de CR8000, ik ben er ook nog steeds naar op zoek (overigens zou een CR78 ook niet mis zijn).8)

Dr110 of CR8000

Dr110 of CR8000

Origineel geplaatst door jes303
en de hihats en cymbals? klinken die apart of niet noemenswaardig anders?

De hihats en cymbals klinken goed. Het voordeel is dat er extra knoppen op zitten (op de CR8000) waarmee je extra hihats en cymbals kunt bijvoegen (gemerkt als hihat 16, hihat 8, cymbal 8, etc). Ook voor de toms zijn er dit soort extra knopjes. Verder zit er een fill-in op die je ook automatische bij iedere 8ste of 16e of 32e beat kunt laten opkomen. Wel zo gemakkelijk, zodat je niet handmatig dit hoeft te doen. Ik mis hem nog altijd, deze machine (er is overigens ook een CR5000 geweest, maar daar zaten alleen standaard ritmes op en geen programmeerbare, verder was hij gelijk aan de CR8000).:halleluja

Ik heb zowel de CR-8000 als de DR-110. Ik moet zeggen dat de CR-8000 veel bruikbaarder is:

- sounds komen dicht in de buurt van een 808
- de beroemde 808 cowbell zit erin
- aparte volumes voor elke sound
- sync in en uit

Nadeel is dat ie wat lastiger te programmeren is. Ook heb je geen aparte uitgangen. Overigens heeft de CR-5000 volgens mij geen sync.

De DR-110 klinkt ook erg goed, maar ja op geen enkele manier te syncen, of je moet gaan zitten solderen. Dat is aan mij in ieder geval niet besteed. Wel weer veel makelijker te programmeren.

CR-78 is ook erg tof (heeft echt unieke sounds), maar wil je die programmeren dan heb je wel een aparte write switch nodig. En die is ook moeilijker te syncen, maar met bijv. een Doepfer MSY2 lukt het wel. En de CR-78 moet je af en toe 24 uur aan laten staan om z'n batterij voor het geheugen op te laden.

Yo!
:okdan:

iemand zoeken die hem kan modden. je kan een gemodde dr110 bijna als een cheap tr-606 gebruiken.

Ten eerst kan je er DIN sync op steken./ meer info hierover vind je op deze site
daar staan ok andere mods:
Bass Drum Pitch (manual control)
Snare Impact Pitch and "Snappy" Level (manual and voltage control)
Open/Closed HiHat Filter (manual and voltage control)
Open HiHat Decay (manual control)
Cymbal Filter (manual and voltage control)
Cymbal Decay (manual control)
Clap Pitch (manual control)

Als je zelf niemand kent om dit te doen moet es vragen bij switch.to/bassline

Origineel geplaatst door DJ Bies
- de beroemde 808 cowbell zit erin

Is het niet zo dat de 808 de cr-8000 cowbell heeft, aangezien hij een jaar eerder op de markt is verschenen?

Origineel geplaatst door Bass Bizarre
Is het niet zo dat de 808 de cr-8000 cowbell heeft, aangezien hij een jaar eerder op de markt is verschenen?

sterler nog de 8000 heeft de beroemde 78 cowbell ;) want de 78 is nog ouder :D

Back