Catscan Studio filmpje

Ik heb de Distressors ook, stereo pair met stereolink, en Brittish mod. Die gaan ook niet meer weg :) maar doen ook hele andere kunstjes als de API-2500, beide verdienen dus hun plekje.

Maar je werkt op dezelfde manier als ik merk ik, vervangen voor VST(i) waar het kan, en lekker met outboard blijven werken waar de meerwaarde duidelijk is.

outboard direct op de converters en kleuren met compressors en EQ.

top!
ja precies:)

Waar gebruik je de distressors voor?

vocals, drums, andere subgroepen en main bus in mastering toepassingen
heel veel dus (kunnen ook heel veel) ik heb recent ook de Waves API Collection aangeschaft.
Doet het ook erg goed maar de make-up gain van de echte doos klinkt toch nog net iets beter

Wat ik nog mis is je computer waarmee je alles sequenced... Ik zie ook geen mixer tafel, dus ik neem aan dat je alles binnen je computer mixed?

Ik gebruik een mac 2 x dual 2.66 met 8 gig ram.
yep in the box mixing.

vocals, drums, andere subgroepen en main bus in mastering toepassingen
heel veel dus (kunnen ook heel veel) ik heb recent ook de Waves API Collection aangeschaft.
Doet het ook erg goed maar de make-up gain van de echte doos klinkt toch nog net iets beter

Dat met die make up gain moet ik nog echt uit vinden....snap niet dat dat zo bepallend is voor de sound.
Heb me ssl altijd ongeveer op 5 staan(12 uur) maar als ik er aan draai hoor ik geen verschil misschien als je hem helemaal open gooit?

hangt ook van het type compressor af, de 2500 heeft een hele fijne saturatie als je hem weer lekker hard een converter instuurt. de plugin blijft dan wat vlakker klinken.
ik vind zelf een mix op volume brengen met een outboard chain toch nog steeds lekkerder klinken als volledig ITB blijven, hoewel Slate VCC hier wel veel verbetering in heeft gebracht qua klank.

Voor mensen die het leuk vind
http://www.youtube.com/user/djCatscan?feature=mhum

Check www.djcatscan.nl voor de hele studio list.

Here's a little video of my studio, i hope you like it.
Check www.djcatscan.nl for the whole studio list
For question go to www.facebook.com/djcatscan

ps: sorry for using the word nice a lot ;) and for my bad english haha...

idd nicey setup lkkr fyne hardware en mixxen op je screen ...
as alles ok / lees ; nicey :D zit aangesloten lijkt t me een veradming om zo te werken

ben en blijf een grote mixer freak ...ghost lijkt me lkker wels mee gewerkt [nie soooo groot toch
asje veel meer gear hebt is t al gauw egt vell ruimte ..in beslag

zit effe een paar trekkies te luisteren http://www.youtube.com/user/djCatscan?feature=mhum#p/u/4/NaT4wE81oSk
veel ...orchestrale / spooky ow fortuna achtige voices [ja hardcore!! ] inje trekkies
nie egt mn ding ...lijkt me tipish iets voor de triton

persoonlijk vindtk de manier van kicks , distyorted en filterd en de vele variaties erop
wel weer erg ok..gemaakt dik compressed beetje duidelijke timings verschillen , shufflet lkkr zegmaar
dat doe je met je pedalen / 909 en met de moog eq dus
:doei:

rhodes chroma lijkt me lastig werken idd [wel mooie klassiekr [kan me niet egt voorstellen hoe die klinkt ; clean/ stevig ???
[toepas baar inje muziek .....

denk idd dat de fenix meer lol op levert
:biertje:

asje de atc gaat wegdoen......*D:eureka:
nice ..is zekers key word hiero respect

persoonlijk vindtk de manier van kicks , distyorted en filterd en de vele variaties erop
wel weer erg ok..gemaakt dik compressed beetje duidelijke timings verschillen , shufflet lkkr zegmaar
dat doe je met je pedalen / 909 en met de moog eq dus

Nee allemaal automation die ik live of ingetekend hebt.
De 909 en de moog eq gebruik ik voor een basis kick die ik later weer overstuur.

rhodes chroma lijkt me lastig werken idd [wel mooie klassiekr [kan me niet egt voorstellen hoe die klinkt ; clean/ stevig ???
[toepas baar inje muziek .....

denk idd dat de fenix meer lol op levert
:biertje:
t

Ja de chroma is zeker lastig en je moet er echt voor gaan zitten.
Ik kom er op dit moment niet uit hoe ik 2 sound tergelijkentijd aanstuur op 1 midi kanaal.
tsja hoew klinkt ie...toch wel een arp sound alleen polyfoon.
Klinkt super mooi en muziekaal......
check dit filmpje
bij de 1:27 (choir geluid) is een chroma
bij de 1:40 komt de memorymoog er in (bass)
en een ander sppor komt bij de 1:50 ook nog een memorymoog sound die je van links naar rechts gaat.

ps in het begin van de track hoor je human beatbox....ik ben de bass en predator is de clap en meer:)
was wel ff lachen om te doen.... er zit echt lekker laag in die bass haha

fenix:mega:

Hmm, ik weet nu niet of ik jouw muziek nou beter vind klinken omdat ik nu de hardware heb gezien of omdat het gewoon goed klinkt en in elkaar zit...
Tof dat je zulke apparatuur gebruikt voor hardcore!

Back