Duss... Hallo iedereen

GioGekkie

Nieuwkomer
Hallo ik ben Giorgi, ik ben nog niet zo lang geleden in het wereldje van producen gestapt en ik hoop hier op dit forum meer kennis te kunnen op doen:eureka:
Ik ben pas begonnen met een vriend van me wat te producen en dat ziet er wel veel belovend uit.
Ik zelf heb al een paar tracks geproduceerd. Ik ben laatst overgestapt van Fl naar Live en het bevalt me best.

http://soundcloud.com/giogekkie/biohazard
Dit is een van me eerste nieuwere tracks. Ik hoop dat je hem ff wilt beluisteren en je mening of eventuele tips erover zou willen geven. Zodat ik nog beter leer producen.

Alvast bedankt:)
Giorgi

Welkom!

..en wat voor gear heb(ben) je/jullie? :)

Welkom!

..en wat voor gear heb(ben) je/jullie? :)

haha zeg maar.... nog echt bijna nix. we zijn nu n beetje n thuis studio-tje aan het creëren. maar ik heb alleen n M-audio x-session pro. en hij heeft een midi keyboard best wel oude maar weet niet precies wat voor een. Maar nu wil ik dus eigenlijk beginnen met zelf een midi-keyboard te gaan kopen en ik ben opzoek naar een Novation Launchpad want ik heb hem n keer uit kunne proberen en ik vind hem zeker gaaf.
maar ik wil het liefs nu dingen nog 2dehands kopen want nieuw vind ik ze nog net ff te duur.
anyway nog suggesties?

Windows-XP-welcome-screen.gif

Haya Giorgi, they all float down here..... (citaat uit de film IT)

Welkom gast, dat je maar stampende jetsers mag maken na het opzuigen van allerlei info.

heb effe naar je trach geluisterd, en op de drukke delen (waar geen break is) klinkt het alsof je teveel geluid erdoorheen probeerd te persen (t klinkt overstuurd)

het is niet helemaal mijn stijl, maar ik hoor wel elementen die me erg aanspreken. ik vind je melodielijn meer dan ok, zeker met de strings....klinkt erg poppy, wel fijn.

Ik weet niet op je met iets op de master zit te stoeien...maar als dat het geval is; pleur eens alles van je master af, en zorg dat het OK klinkt voordat je iets op je masterbus zet...

het klinkt nu namelijk alsof je de boel door een limiter jenst (om je pieken te onderdrukken), terwijl het eigenlijk allemaal veel te hard staat.
Het ligt volgens mij aan de bass die er op 1.35 in komt....die is zo dik dat je hem bijna niet meer kan onderscheiden van de rest, en die maakt er een dikke brei van.

even een tip van flip; mik alle frequenties weg onder de 40Hz dmv een lowcut, liefst op elk kanaal afzonderlijk.
Ook bij bass/kick geluiden etc alles onder de 40 hz weggooien. let op dat je nog wel de punch overhoud die je wilt hebben.
vervolgens alle frequenties die je niet gebruikt weggooien : bijv hihats...alles onder de 150 HZ kan gewoon weggecut worden, omdat die freqs niets toevoegen aan het geluid van een hihat. in elke hihat zitten lage freqs, die bij veelvuldig gebruik je mix dicht laten slibben...(dus je hebt 10 hats, 40 bongos, 33 claps; van alles de frequenties wegsmijten die niet meedoen met het geluidje)

Eigenlijk gewoon elk geluid dat je gebruikt een cutoff op zetten, en pielen tot je de essentie van het originele geluidje overhoud.....en ook al hoor je niet dat je iets hebt weggecut, uiteindelijk levert het je veel meer ruimte op in de mix.

en panning....superbelangrijk; wees niet bang om bijv je clap op rechts te zetten, en je hihat op links... zo creer je ook ruimte voor je mix, waardoor het minder snel dichtloopt kwa geluid. speel met panning, en je zult zien dat je binnen no time veel meer ruimte overhoudt voor andere geluidjes...

succ6!

Dankje voor deze info ga der zeker iets mee doen ja.
Ik heb inderdaad een limiter op me master staan. Ik heb nog niet echt geleerd en de tijd ervoor genomen om me nmmrs goed af te mixen.

dat zowiezo eerst doen voordat je je spul in de soep draait dmv mastering plugins.
jij leert beter te mixen als je je nummers zonder masterplugs op je masterbus hebt...

dus tot het nummer "af" is; geen spulletjes op je mastertje gooien...

de lol is dat als jij nu je limiter van je master af haalt, je ziet dat alles in het rood schiet....waarom? omdat het te hard staat...en zoiets kan een limiter niet verhelpen...daar issie niet voor.

een limiter is om pieken te reduceren....maar als het 1 dikke vette piek is, dan moet je de oorzaak ergens anders aanpakken :)

mijn muziek is beter gaan klinken nadat ik niets meer op de masterbus gooide, en alles met mn eigen oren probeerde op te lossen....dus echt naar je mix luisteren en kijken wat er anders moet....

en dat ben ik gaan doen na dit filmpje...van een naar mijn idee ontzettende duitse gay, die wel weet waar ie het over heeft :)

http://vimeo.com/808485

topper, die babicz!

Ja dat is ook wel n beetje de rede wrm ik n limiter op me master gooide. maar nu ga k gewoon ff kijke hoe het me lukt zonder n limiter ;)
maar eerst ff dat filmpje kijke (hij ziet r idd best gay uit, maarja music is for everone:D xD)

ik ben niet gay, maar ik zou hem wel willen knuffelen :) tis een knuffelbare gaye duitsert....

t; is ondertiteld...
en ik vind er juist (de laatste jaren) mooiie elementen in zitten...hij zegt ergens das macht radau im club...

dat radau betekent tumult...en ik vind het meteen een vet woord, dat radau....maargoed, ik ben dan ook kwart duits...dus het zal wel in mn bloed zittten...:)

als je duitser was geweest had je dat probleem niet gehad :)

Back