Soft synth sequel probleem in ableton

T-Lektric

Nieuwkomer
Ik heb het volgende probleem.

Ik produce in ableton overvieuw mode (niet de live dus) en als ik dan een kick sample pak en bij het volgend spoor een vst met name Rob Papen Sub Boom bas dan krijg ik deze twee dus totaal niet gelijk.

Ik heb me al de haren uitgetrokken snap er dus totaal niks van.
Waarschijnlijk is dit voor vele van jullie een heel domme vraag maar ik heb nooit lessen gevolgd in producen of ableton.

Hoop dat snel iemand mij kan helpen

Grtz and beatzz

Misschien een open deur, maar als je nog nooit met ableton hebt gewerkt is het misschien verstandig om ook eens de handleiding door te lezen. Ableton biedt zelf ook een aantal tutorials die je een beetje wegwijs moeten maken in het gebruik van het programma, waar je die kan vinden verwijs ik je naar de handleiding.
Hier op het forum zijn meerdere topics over het maken van een kick.
Hier of hier en anders zou je de zoekfunctie hier op het forum kunnen gebruiken...

Wat betreft je probleem om twee geluiden gesynced te laten lopen, zou ik denken dat de kicksample
een korte stilte aan het begin heeft ( er van uitgaand dat je je vst en de sample op de eerste tel laat beginnen). Aan te raden is om je sample eens te bekijken in ableton waar de sample als eerste uitslaat. Mocht er voor niet zoveel gebeuren dan zou je dat er eens af kunnen knippen.

Trouwens staat youtube vol met tutorials, gewoon even zoeken.
Succes.

Je hebt Session mode (verticaal) en Arrangement mode (horizontaal).

Wat heb je qua geluidskaart ingesteld staan? ASIO? Latency?

Back