IK Multimedia Amplitube iRig DIY

Aottens

Stamgast
Hey, ik zag deze adapter staan voor de iPhone/iPad apparaten, maar kom op, 29 euro voor zo'n adaptertje? Kan je zo iets niet zelf maken? Wie kan mij helpen, wil namelijk de Moog Filtatron wel eens proberen op mijn modular.

Een vriend van me heeft me net hetzelfde gevraagd. Ik heb een tekeningetje gemaakt, maar ik kan niet scannen. Je moet wat jacks hebben: gitaarsignaal naar iDevice mic in, R/L out naar gitaaramp out, grounds aan elkaar. Maar de mic input van een iDevice zal wel een bepaald niveau nodig hebben, net als enige navertsterking om tot line te komen (is het dat niet standaard?), dus er zullen misschien een paar (hopelijk passieve) componenten bijkomen.
Er zitten wel leuke FX in AmpliTube (de app die hiermee werkt).

Toine

Ja inderdaad, die app zag er ook leuk uit :) maar ik hoop dat filtatron er ook mee kan werken, vast wel, dan wordt het voor mij nog interessanter.

Hehe, ja, daar was ik ook al bang voor. Dat was ook nog een vraag die ik ging stellen, hoe krijg ik de audio van mijn modular naar een beetje een fatsoenlijk level (line level?)

Dat lijkt me door middel van 1 enkele weerstand op te lossen? Je moet alleen de goede waarde weten. Hilltree of j.baars hebben vast een idee.

Toine

Da's de generieke pin out van de dock connector. Niet alles daarvan wordt op alle iDevices gebruikt, met name de line in is een twijfelgeval want je zou verwachten dat de iRig die wel gebruikt had als hij ook daadwerkelijk aangesloten was en gesupport in iOS...

Je ziet bijvoorbeeld ook Firewire staan maar er worden al jaren geen iDevices met Firewire meer gemaakt.

Back