House Beuker

DJ Jarno

Ingeburgerd
http://soundcloud.com/dj-jarno/dj-jarno-michael-mp3

Track gemaakt met cubase! Binnen cubase zoek ik een methode om effecten aan instrumenten in te tekenen i.p.v. met de muis aan het knopje draaien. Verdere tips/adviezen zijn welkom ben ten slotte en beginner.

Ps. kan iemand me vertellen hoe ik de widget vanuit soundcloud kan uploaden in dit forum?

Okee niet mijn muziek maar met je Cubase vragen wil ik je wel ff helpen....

Het intekenen van effecten dus bv een opkomende feedback etc. doe je dmv automation. Ik werk iig zo...voor een effect maak ik een fx track aan en vanuit het geluid wat door moet send ik dan naar de fx track. Bij die fx traxk zie je links onder een plusje staan. Deze klikken en de track "oipent" zich naar beneden. Als nu op de W (write) klikt zie de lijn blauw worden. Je kan nu op de lijn puntjes tekenen met je potlood en deze naar blieven slepen etc. Met afspelen write weer uitzetten en de R (read) klikken. Wat je ook kan doen is de track laten lopen met write aan en dan aan de knoppen draaien. Hij neemt dan realtime de knopbeweging op.

Voor de SC functie zoek ff op het forum met de term soundcloud. Succes.

Okee niet mijn muziek maar met je Cubase vragen wil ik je wel ff helpen....

Het intekenen van effecten dus bv een opkomende feedback etc. doe je dmv automation. Ik werk iig zo...voor een effect maak ik een fx track aan en vanuit het geluid wat door moet send ik dan naar de fx track. Bij die fx traxk zie je links onder een plusje staan. Deze klikken en de track "oipent" zich naar beneden. Als nu op de W (write) klikt zie de lijn blauw worden. Je kan nu op de lijn puntjes tekenen met je potlood en deze naar blieven slepen etc. Met afspelen write weer uitzetten en de R (read) klikken. Wat je ook kan doen is de track laten lopen met write aan en dan aan de knoppen draaien. Hij neemt dan realtime de knopbeweging op.

Voor de SC functie zoek ff op het forum met de term soundcloud. Succes.
Thanks voor je reactie!!! Ik ga dit proberen.

van 3:02 tot 3:15 is ie goed

de rest is pokkesaai, maar dat hoor je zelf wel als het euforisch gevoel van je "eerste track maken" weggetrokken is.

Back