Live 8 & Snow Leopard (ervaringen) ?

Psiox

Stamgast
De laatste tijd ondervind ik af en toe problemen met Ableton 8, voornamelijk door processor uitschieters met als gevolg audio glitches. mijn Mac is ongeveer 3 jaar oud maar werkt nog prima, en heb genoeg schijfruimte over, echter ik draai nog steeds OSX 10.4 (Tiger).

Ik heb begrepen dat Snow Leopard mijn Mac een stuk sneller zal maken... maar wat zijn de ervaringen ism Ableton Live? Werkt alles vlekkeloos? Hoe verloopt de installatie? Moet ik plugins opnieuw installeren of 'verhuizen' die automatisch mee zodra ik de update installeer?

Alvast bedankt! :okdan:

De laatste tijd ondervind ik af en toe problemen met Ableton 8, voornamelijk door processor uitschieters met als gevolg audio glitches. mijn Mac is ongeveer 3 jaar oud maar werkt nog prima, en heb genoeg schijfruimte over, echter ik draai nog steeds OSX 10.4 (Tiger).

Ik heb begrepen dat Snow Leopard mijn Mac een stuk sneller zal maken... maar wat zijn de ervaringen ism Ableton Live? Werkt alles vlekkeloos? Hoe verloopt de installatie? Moet ik plugins opnieuw installeren of 'verhuizen' die automatisch mee zodra ik de update installeer?

Alvast bedankt! :okdan:

Intel of Powerpc versie?

Bij een Powerpc kun je de overstap naar snow leopard zowieso vergeten. Dan is Leopard misschien een beter idee.

3 jaar oud is sowieso Intel dus Snow Leopard is prima mogelijk. 3e kwartaal 2006 zijn de laatste modellen naar Intel gegaan.

Ervaring is dat dit prima draait i.c.m. Live 8. Of Snow Leopard je mac sneller maakt betwijfel ik overigens.

3 jaar oud is sowieso Intel dus Snow Leopard is prima mogelijk.

Ervaring is dat dit prima draait i.c.m. Live 8. OF Snow Leopard je mac sneller maakt betwijfel ik overigens.

3 jaar oud en nog tiger draaien lijkt me anders nogal sterk..

Niet iedereen koopt elke update. :) Is ook niet altijd een reden voor......

Nee je hebt gelijk, ik dacht dat Leopard eerder was gelanceerd. Maar na wat zoekwerk is het inderdaad pas eind 2007 uitgekomen. Dus dat je dan niet gaat updaten is begrijpelijk.. Al is er reden genoeg om vanaf tiger te updaten naar leopard :)

3 jaar oud is sowieso Intel dus Snow Leopard is prima mogelijk. 3e kwartaal 2006 zijn de laatste modellen naar Intel gegaan.

Ervaring is dat dit prima draait i.c.m. Live 8. Of Snow Leopard je mac sneller maakt betwijfel ik overigens.

Het is idd een Intel. Maar hoezo betwijfel je of (Snow) Leopard mijn Mac sneller maakt? Ik heb gelezen dat er in het besturingssysteem aanpassingen zijn gemaakt die invloed hebben op de prestatie van de machine, alleen ben ik benieuwd hoe die invloed is op mijn muziekprogramma's.

Of bijv. Photoshop er beter op draait interesseert me niet... ik wil alleen overstappen als het voor mijn muziek gaat uitmaken.

Het is idd een Intel. Maar hoezo betwijfel je of (Snow) Leopard mijn Mac sneller maakt? Ik heb gelezen dat er in het besturingssysteem aanpassingen zijn gemaakt die invloed hebben op de prestatie van de machine, alleen ben ik benieuwd hoe die invloed is op mijn muziekprogramma's.

Of bijv. Photoshop er beter op draait interesseert me niet... ik wil alleen overstappen als het voor mijn muziek gaat uitmaken.

Het is natuurlijk vrij normaal dat Apple met de ondersteuning van nieuwe processor architecturen performance winst kan halen. Echter wil dat niet zeggen dat diezelfde winst bij oudere hardware te behalen is.

Wie zal het echter zeggen, probeer het en je weet het :).

Snow Leopard maakt veel processen gestroomlijnder, natuurlijk ook bij de oudere hardware. Ik merkte het verschil wel op mijn 2008 Mac Pro, maar ik merkte het pas echt bij intensieve render taken. Die duurde dan (ik zeg maar grofweg wat) 25 minuten in plaats van 30. Er zijn wel benchmarks te vinden die dit soort snelheidswinsten illustreren. Het zijn vaak maar beetjes, maar heel veel beetjes is samen ook een hoop.

Oke, en ben je tegen problemen aangelopen tijdens het updaten? Bijvoorbeeld bepaalde plugins die niet meer werkten?

En ik ben daarnaast van plan om de update van 29 euro te kopen ipv de family box set van 169 euro, omdat ik iLife & iWork toch niet gebruik... Maar klopt het dat zodra je service nodig hebt Apple ze je deze (als je via deze weg upgrade) niet willen verlenen?

Oke, en ben je tegen problemen aangelopen tijdens het updaten? Bijvoorbeeld bepaalde plugins die niet meer werkten?

En ik ben daarnaast van plan om de update van 29 euro te kopen ipv de family box set van 169 euro, omdat ik iLife & iWork toch niet gebruik... Maar klopt het dat zodra je service nodig hebt Apple ze je deze (als je via deze weg upgrade) niet willen verlenen?

Zou je even moeten nakijken maar ik vraag me af of er zelfs wel een officiele upgrade bestaat van tiger naar snow. Voor zover ik weet was die voor Leopard gebruikers..

Zou je even moeten nakijken maar ik vraag me af of er zelfs wel een officiele upgrade bestaat van tiger naar snow. Voor zover ik weet was die voor Leopard gebruikers..

Dat klopt; er is alleen een officiƫle upgrade van Leopard naar Snow leopard... Maar die werkt ook gewoon voor Tiger gebruikers (zie: http://www.appleinsider.com/article..._leopard_disc_will_install_on_tiger_macs.html). Het wordt volgens mij alleen niet ondersteunt door Apple. M.a.w. je kan het wel doen maar het is geheel op eigen risico... daarom ben ik ook benieuwd naar ervaringen. Want een upgrade van 29 euro of 169 euro scheelt nogal; temeer ik de opties uit het duurdere pakket toch niet nodig heb.

Back