Synapse Audio DUNE uitgebracht

Motoko

Stamgast
Een paar dagen geleden heeft Synapse Audio een nieuwe synthesizer op de markt gebracht, genaamd Dune.

Ik heb een tijdje met de synth zitten klooien en ben prettig verrast. Het is een krachtige synth met een overzichtelijke opzet. Hij is makkelijk te programmeren en erg breed inzetbaar.

Het unieke aan deze synth is dat je allerlei modulatie opties kunt toewijzen per voice en hiermee erg bijzondere geluidstructuren kan maken. Uiteraard is hij ook geschikt voor het huis, tuin en keuken werk.

Meer info vind je hier:
http://www.synapse-audio.com/dune.php

En voor de preset jockeys heeft Rob Lee ook direct een commerciele uitbreiding op de markt gebracht:
http://www.producerloops.com/Download-Bassline-Records-Total-Recall.html

Dat is geen argument, er zijn ook plugins met zeer uitgebreide modmatrix arp etc die geen virtueel lcd scherm hebben. Tis gewoon een gemiste kans. Kijk eens naar de GUI's van plugins zoals virus TI/Massive/Circle/Fabfilter etc

Dat is geen argument, er zijn ook plugins met zeer uitgebreide modmatrix arp etc die geen virtueel lcd scherm hebben. Tis gewoon een gemiste kans. Kijk eens naar de GUI's van plugins zoals virus TI/Massive/Circle/Fabfilter etc

Maareh, hoezo geen argument? Snap niet helemaal wat het probleem is met het 'LCD' scherm, is gewoon een andere insteek in GUI. Het werkt prima en je kunt in ieder geval meerdere modulaties op een target zetten, in tegenstelling tot Massive en Circle. De mod matrix van Largo werkt eigenlijk precies hetzelfde, dus snap niet zo goed wat je bezwaar is.

ach ja, mss ben ik de enige die zich aan "hardware" uiterlijk stoort bij een plugin.
Je heb een heel scherm tot je beschikking dan geeft zo'n nep LCD schermpje toch geen meerwaarde?
Ik zeg niks over de kwaliteit van de plug zelf, als deze vet zou ik 'em natuurlijk gewoon gebruiken.

Maar ik vind het wel een gemiste kans zeg maar.

Het 'gemiste kans' snap ik niet helemaal. Misschien een gemiste kans op verkoop aan een micro marginaal gedeelte van de vst gebruikers die liever iets anders zagen dan een 'lcd' scherm maar het uiteindelijk echt niets uitmaakt omdat ie verder steengoed is.

zijn toch ook niet altijd even overzichtelijk? snap je punt niet helemaal what the F*ck maakt t uit joh....

ik volg de GUI bashing ook niet echt. Het is gewoon een manier om "paginatie" te voorzien.

Het oogt trouwens maar heel subtiel als een LCD scherm. Er zit geen dikke boord omheen als bij bv. Sylenth1.
De knoppen staan er mooi omheen.

Ik vind de GUI op het eerst zicht zelfs erg goed !

Op vlak van irritante hardware GUI's ken ik wel wat andere voorbeelden: Omnisphere, of die talloze tube amp plugins met hun koelingsroostertjes enz.

Ouwe thread trouwens, koekebakker.

is idd gewoon een fijne jongen. vind t een goed alternatief voor de sylenth. Filter is stuk beter imo.

Ouwe thread trouwens, koekebakker.

Aye. Voordat ik deze aanschafte wilde ik ff kijken wat de sf leden er van vonden :)
Maar mensen, wat een beest. Alleen maar pluspunten en klooigenot.
Deze jongen bezorgt mij meer plezier dan de virus TI een paar jaar geleden.

Hè lees toch niet alle threads, Boelie :D

Maar als ik DE Ti draad hier zo lees is iedereen het gedonder beu en durft men nu pas uit te spreken dat er destijds een grote zwarte loden kat in de zak is gekocht. Uiteindelijk is de Ti trouwens helemaal geen slechte synth. Maar dan wél met geluid op 0 en met 't klavier gelinkt aan softsynths.

Trendzetters worden overigens vaak voor gek verklaard ;). Dit is geen uitzondering.

Back