Alesis Andromeda A6 voor 1000 euro - géén grap!

als hij kuren heeft tijdens het opstarten, zou het best wel eens goed kunnen dat de cpu/ cpu-board kuren heeft. met onderdelen en reparatie vraag ik me af of je goedkoper uitkomt dan een kopen die gewoon goed functioneert.
sorry to say so.
( details oa op electrocom music site onder a6 andromeda te vinden )

Laatst gewijzigd:
Hij is niet van mij hoor...
Maar misschien is het interessant voor iemand die die toestellen zelf kan herstellen.

ja zeker, ik denk als je hem zelf onderhanden kan nemen, zou het best kunnen meevallen.
heb vaker gelezen dat opstartproblemen voorkwamen ( mn blijven hangen en pas de 2de keer opstarten bv )
de uitkomst was dan vaker het cpu bord vervangen , geloof iets van +-400 euro voor dat bord, en daarbij het werk en wat je nog meer tegenkomt.
2de hands ca 1800-2100 euro, dus het kan meevallen of gewoon wat extra werk zijn zonder veel voordeel.
het kan natuurlijk ook heel wat anders zijn, op afstand diagnosticeren is altijd een grote gok.

los van dit alles zijn het geweldige synth's , serieus, veel synth voor het geld, kan je lang plezier van hebben , na een grondige inwerktijd dat wel. geen echte beginnerssynth als ik zo vrij mag zijn, of je moet ervoor willen gaan.

Ik heb er toen hier wel eens 1 gehad met dezelfde problemen als hierboven beschreven. Na alle connectors te hebben schoongemaakt en even opnieuw te hebben doorgesoldeerd was het probleem verholpen. Hij startte toen gewoon weer goed op. Het kan ook zijn dat wat condensatoren niet meer goed zijn...deze vervangen voor low esr types verhelpt het probleem ook vaak.

zou best kunnen , en met de service manual inmiddels online (;)) zou het met een handig reparateur inderdaad best kunnen meevallen.
ze zijn zo veelzijdig, een semimodulaire analoge polysynth, zoiets als een korg ps3300 (?) ,maar dan moderner natuurlijk

... niet doen, te risicovol en te onstabiel.

.. als je bovenop de vraagprijs van 1000 euro nog eens een een 700 euro (werkuren inbegrepen) voor de cpu-kaart en de encoders moet ophoesten,..om dan vast te stellen dat hij nog iets mankeert... ben je ofwel een slechte gokker ... of heb je gewoon geld teveel

ja.

Ruikt naar een Reanimatie project 8)

En nog een lekker moeilijke ook *D.

Laat jullie niet verleiden he, €1000 is veel, dit is geen "easy fix"
Althans dat vermoed ik toch.

Ruikt naar een Reanimatie project 8)

En nog een lekker moeilijke ook *D.

Laat jullie niet verleiden he, €1000 is veel, dit is geen "easy fix"
Althans dat vermoed ik toch.

Mwah van die connectors is echt wel een bekend probleem bij de A6.....daarnaast heeft de CPU een zeer stabiele stroom nodig om op te starten dus een condensator die zijn waarde aan het verliezen is kan al voor veel problemen zorgen.

Wel Dender, niets voor jou dan ? gezien je het zelf wel kan oplossen :okdan:

Ik heb eerlijk gezegt nog projectjes zat liggen om me te amuseren :mega:

Als ik 1000 euro over zou hebben had ik het meteen gedaan....:) Zou wel een ultimate kerstkado naar mezelf zijn.....;)

Het is wel degelijk een leuke bak, heb er zelf geen maar speel er regelmatig op bij een goeie vriend in de buurt

Absoluut vette bak....komen echt zeer mooie klanken uit.....ik vind hem wel voor de gevorderde musicant...enige kennis van synthese en modulatie moet je toch echt wel hebben....enige nadeel vind ik dat het een bakbeest is en toch tja al dat plastic....en je kan soms verdrinken in zijn mogelijkheden die legio zijn...

Back