Trance demo

Coolice

Nieuwkomer
Wel tof dat je via deze site dat je eigen nummers kan laten horen aan anderen en vragen wat ze ervan vinden. Voor mij is dit nieuw.

Zelf heb ik ook een aantal nummers gemaakt en één ervan kunnen jullie beluisteren. Ik ben eens benieuwd wat jullie ervan vinden.

Met afmixen heb ik nog niet zoveel ervaring. Het enige wat ik gedaan heb in Cool Edit Pro is de equalizer een beetje toegepast. Hebben jullie tips voor mij? Ik gebruik een Roland JP-8000, Roland MC-505, Cubase SX en Cool Edit Pro 2.1.

Trance demo

Laatst gewijzigd:
Sommige geluiden are not my cup of tea,vind het wel een beetje binnen het id&t concept,maar haal dat blik eruit zwaar irritant en onaantrekkelijk

tja besteed tijd aan het afmixen klinkt nog beetje iel

en na de break heeft het niet echt energy,loopt een beetje verrot.Loopt ook maar aan een stuk door,je interresseerd me niet na een tijdje heb ik er genoeg van steeds hetzelfde gehoord.

voor de rest weet ik het ook nie.

blik inderdaad vervangen door wat subtielers zou ik zeggen,
verder klinkt het lekker, minimaal is toch de benaming hiervoor? ik hou daar wel van.
sommige stukjes zoals de break op 3:37 mag wat meer spanningsopbouw in.
verder.. mjah... ik vind het okee

blik inderdaad vervangen door wat subtielers
Wat bedoel je hier precies mee?

Verder zou ik wat advies willen over het afmixen!!!
Meer pan gebruiken? Meer effecten? Compressie op de bassdrum?

Origineel geplaatst door Coolice
Wat bedoel je hier precies mee?

ik bedoel hiermee dat dat blik-achtige *tik* *tik* *titik* een beetje irritant is in het demootje :)_ maar dat is een persoonlijke mening natuurlijk

Origineel geplaatst door Coolice
Verder zou ik wat advies willen over het afmixen!!!
Meer pan gebruiken? Meer effecten? Compressie op de bassdrum? [/B]

probeer eens wat compressie over de hele mix?

k vind de kick niet zo mooi passen. De snare kan wel wat meer hoog gebruiken, misschine allen iets hogere pitch.. Dat tik tik tiktik gewoon wat zachter zeten zodat het niet opvalt. Na de break is het te lang het zelfde. Je zou het riedeltje tussen de kicks wat vetter kunnen maken en dat in de break open draaien en daarna niet te lang door met alles open.

De geluiden zijn gaaf. Denk niet dat ze allemaal bij elkaar passen. En het snel heen en weer pannen van sommige daarvan is voor mij te snel. Die arp kan wel maar de melodie gewoon lekker in het midden houden. :)

Ik heb het nummers inmiddels in Cubase SX afgemixt.

Klik hier om het te beluisteren.

Heeft iemand tips voor mij? Of opbouwende tritiek?

jp-8000.jpg
mc-505.jpg

Klinkt wat vlakjes en voor trance begrippen wat houterig te veel nadruk op de 1, geluidenkeuze niet spectaculair opbouw niet spannend.
Trance moet je voelen en ik zou dit niet willen typeren als trance.
Sorry meer kan ik er echt niet van maken.

Lekker nummer
goede groove/loop(catchy)
Wat mij alleen opviel was dat de 2de break wat voorspelbaar was
ik zou hem langer maken en wat andere geluiden samen met de 909snr/bd
roffel(of nog orgineler geen roffel) om hem los te laten komen
Voor de eindmix vergelijk het nog ff met andere uitgebrachte nummers met dezelfde stijl.
Bonzai (R.I.P.)stijl dacht ik aan :okdan:

909bassline changed my life

Ik hoor zo duidelijk die roland drum sampletjes....die zijn iets te vlak en uitgemolken....wat jij nodig hebt is een (soft) sampler zodat je zelf wat fijnere drumgeluiden gaat brouwen.

Lees het stuk over bass mixdown ff. Is wel handig. http://www.fuktstereo.com/music-production/bass-mixdown/mixdown.html

Wat afmixen betreft: het is wel handig om goed te luisteren naar proffesionele tracks om te horen hoe die afgemixt zijn. Geluiden in de mix moet je elk een eigen plekje geven. Draai bijvoorbeeld een beetje laag weg uit een lead om te zorgen dat hij niet in het bovenste deel van de bas zit. Zorg dat geluiden zoveel mogelijk uit elkaars frequentie blijven. Met panning en galm valt hierbij ook wat te doen.

Verder vind ik chorus heel belangrijk voor een goede mix. Over je bas kan je trouwens een delay doen, klinkt wel leuk. In je tweede versie zit trouwens veels te veel galm.

Panning: je kan bijvoorbeeld een geluid een stukje links in het stereobeeld zetten en het dan bijvoorbeeld via een ander spoor waar het het zelfde geluid op staat, het geluid rechts in het stereobeeld zetten, met de zelfde (tegenovergestelde) waarde. Je kan ook een geluidje links in het stereobeeld plaatsen en dan een ander geluidje rechts in het stereobeeld, als de balans maar goed blijft. Wordt wel veel gedaan met percussie.
Een beetje galm over de hihats kan ook wel leuk klinken.

Verder is er nog mastering: Izotope Ozone is een alles in een plugin die gewoon goed klinkt, en een goede handleiding heeft met onder andere wat richtlijnen wat instellingen betreft, en hij is redelijk eenvoudig te bedienen.
Je kan trouwens ook compressie gebruiken op je geluiden. Vooral op drums klinkt dat wel leuk. http://www.digitalfishphones.com heeft wel wat goed klinkende plugs , waaronder een leuke compressor. Onderdeel van de fishphilets. Op losse geluiden maakt het niet zoveel uit welke instellingen je gebruikt hierbij. (moet gewoon goed klinken). Bij mastering is het wel goed om niet al te veel te compressen.

Op Olav Basoski's site staan nog wat handige tips by the way: http://www.olavbasoski.nl/

Laatst gewijzigd:
Back