Nog een 50-plusser

DrDre

geen familie van...
Hallo allemaal,
Tja het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Toen ik in 1974 bij Ad Visser's Superclean Dream Machine Time Wind van Klaus Schulze hoorde, was ik direct verkocht voor de synthesizer. Niet alleen muziek, maar ook de techniek.
Al snel had ik in mijn platenkast (vinyl dus) enkele 100-en titels van elektronische muziek (Schulze, TD, Wahnfried, Banfi, Kraftwerk, Synergy etc). Ik heb de meeste trouwens nog steeds. Omdat ik best met een soldeerbout overweg kon, en kopen van een synth me toen te duur was, bouwde ik in 1978 mijn eerste analoge (uiteraard) modulaire synth. Ik was toen net 20. Later een tweede kast bijgebouwd en een sequencer. Ook een MS-20 gekocht en nog wat ander spul. Mooie tijs was dat. Veel concerten bezocht en o.a. bij de oprichting van de KLEM geweest (insiders weten wat dat is!).
Na een aantal jaren heb ik alles verkocht op mijn zelfbouwers na. Jaren gingen voorbij maar mijn voorliefde voor de synth is nooit verdwenen.
Na zo'n 25 jaar ongebruikt op zolder te hebben gestaan, heb ik onlangs alles weer eens aangesloten. Er komt nog wel geluid uit, maar een flinke opknapbeurt is toch wel nodig. De komende tijd ga ik hiermee aan de slag. Eerst zorgen dat alles weer werkt, en daarna een paar zaken verbeteren en aanpassen aan de tijd. Ik ga me ook wat meer verdiepen in softsynths.
Bijgevoegd een paar foto's van mijn in 1978 gebouwde synth.

Groet,
Johan

Attachments

• DSC00010.JPG
    DSC00010.JPG
    151,4 KB · Bekeken: 85
  • DSC00008.JPG
    DSC00008.JPG
    148,7 KB · Bekeken: 71
  • DSC00005.JPG
    DSC00005.JPG
    142,4 KB · Bekeken: 77
Hey naamgenoot. Dat ziet er goed uit op de foto's zeg!
Welkom op het forum en hou je ons even op de hoogte van je werkzaamheden aan de modular?
Het zou mooi zijn als je binnenkort eens wat kan laten horen.

Oh wow! Ben benieuwd naar het geluid wat er uit komt! Welkom in ieder geval! (wat een uitroeptekens!)

Welkom mede DIYer:doei:....in '78 zat ik net op de 3wieler en reed me moeder van der sokken terwijl ze de was aan het ophangen was....maar ook ik was eigenlijk meteen verkocht voor de synthesizer....alle bandjes van Mike Starink heb ik nog....:)

welkom,
denk wel dat investeren in rollators op deze site z'n vruchten zal gaan afwerpen tzt.
zie de marktplaats advertenties al voor me : goede 2dehands, moog rollator, zonder een krasje ! en met bijbehorende flightcase.

liet me even meedragen door " 50tig plusser",
kortom : welkom

Mooie synthesizer zeg! Misschien kan je eens wat geluids fragmenten plaatsen? :)

Back