tikken van Novation supernovaII

Ik had zoiets met m'n micro Q en waldorf zei dat dat komt door de snelle attacken release instellingen van de envelopes...

Maar dan zou je het niet bij 100 patches hebben..???

Suc6

Druid

K zou toch eens proberen om wat aan de envelopes te veranderen. pak een sound die tikt en draai de release van alledrie de envelopes dan op 015 ofzow, en tjek dan ff of het nog zo tikt.

Als de delay wordt gesynced via MIDI, maar de PC stuurt geen MIDIclock, dan wil de delay nog wel eens tikken. Dit gebeurt bij mij als de PC uitstaat.

Een andere mogelijkheid is dat de patch (in een performance) te hard staat. In dat geval volstaat het om de part level een tikje zachter te zetten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt:)

Origineel geplaatst door Marcel D
Als de delay wordt gesynced via MIDI, maar de PC stuurt geen MIDIclock, dan wil de delay nog wel eens tikken. Dit gebeurt bij mij als de PC uitstaat.

Een andere mogelijkheid is dat de patch (in een performance) te hard staat. In dat geval volstaat het om de part level een tikje zachter te zetten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt:)

Midiclock ZELF kan ook nog wel eens hinderlijk door het geluid heen tikken...mijn An1x heeft daar een handje van...BamBam kan je een patch noemen, of zijn het alleen eigen patches? Want dan wil ik op mijn novaatje wel 's even kijken of het daar ook speelt.

Origineel geplaatst door bambamstudio
Ik zal overmorgen eens kijken bij een patch en die ff posten hier, thanx
Kijk gelijk ook even bij jezlef of er geen apparatuur sync/timing signalen staat te bleeden! :)

Origineel geplaatst door bazziman
Kijk gelijk ook even bij jezlef of er geen apparatuur sync/timing signalen staat te bleeden! :)

dat is allemaal okee, ik heb verder nergens problemen mee. Ik denk dat het echt de novation zelf is, en dat het niets te maken heeft met midi ed.

Heb het ook gehad bamse, zit volgens mij gewoon in de SN zelf. Filters zijn jammer genoeg de beste.. Latere novation prducten zoals de K-Station hebben daar volgens mij geen last meer van.

gr. Mario

Ik heb hem (snII) aan mijn amt8 hangen die via Logic Audio Midiclock verstuurt. Werkt goed (autosync wanneer ik logic start). Ik heb nog geen problemen gehad met tikken.

take care,

Septic

PS. BamBam; ik zag dat je een steinberg Midex hebt. Ook het CubaseSX forum zag ik dat er behoorlijk wat mensen problemen hebben met dit ding. (is mischien de oorzaak, probeer eens een andere midi interface )

Back