Akai S20

Ch!llZ

Dedicated to dancemusic
nou ja intresant ...

Wat betaal je tegenwoordig nog voor een Akai s20 2ehands ?
Weet helemaal niet of die uit te breiden is ofzo dus ga er maar vanuit dat ie helemaal standaard is !

Staat er nu een bij cash for goods voor 198,00 Euro's

Is dit duur ... ?

Ziet er wel geinig uit btw :)
300400.jpg

Wat zijn de specs hier eigenlijk van en geluid enzo hoe is die ...
Ik ga zo wel ff op i-net zoeken maar wat zijn de gebruikers ervaringen van dit kastje ?

Ja, is uit te breiden met 16 MB, maar hoe ga je het opslaan? Heeft alleen een floppy en geen SCSI o.i.d. En editing-mogelijkheden zijn zeer beperkt. Soort van desktop-versie van de S-01. Echt een beginners-sampler die al snel niet meer voldoet als je serieus verder gaat met muziek.

de prijs is redelijk, is minder als wat ik er 3 jaar geleden voor betaalde (500 piekies kan ik me herinneren) ...

ik heb er een en ben er erg blij mee. hij heeft verder geen interne filters of effecten, maar voor de basisbehoefte: het afspelen van samples, is ie ideaal. editten doe ik lekker op de computer. diskettes duurt ff, maar werkt verder prima hoor. akaiDisk op je PC en er is niets aan de hand. werkt allemaal perfect.

uiteindelijk wil ik wel OF upgraden naar een iets grotere sampler OF een externe filter/effectenbak erbij, want dat is het enige wat ik mis...

maar hij's lekker strak te proggen, werkt naar mijn mening lekker met MIDI, en is lekker portable.

Origineel geplaatst door metatron
Was aan het monitoren afgelopen zaterdag voor Pan Sonic (goede muziek maken die gasten trouwens) en die haden ook zo`n ding, liep wel de heletijd met flopies te werken.

ja da's het enige nadeel. tijdens een optreden in het halfdonker de juiste floppies op het juiste moment inladen. maar ook dat heb ik zonder al te veel problemen een keer gedaan. dus het is allemaal wel goed als je niet te veel budget hebt :)

Vind 200 euro toch wat prijzig als je bedenkt dat je voor 400-500 euro een goede 2de hands S3000(XL) kan scoren met ZIP-drive. Maar goed, 't is maar wat je behoeftes zijn qua sampling.

Back