Mpc 2500 vraag

Vergeet ook niet dat je de mpc min of meer als NI maschine kan gebruiken. Je kan de directe link tussen de pads en geluiden verbreken door de padaanslag via midi naar je sequencer te sturen (voor midiopname) en van je sequencer naar de geluiden in de mpc. Ik moet nog eens checken voor latency... Bij een optreden laad je dan weer je midi sequences in de mpc enz...

(beetje offtopic misschien)

Hebben de cijfers ook nog een betekenis ?

De toevoeging "2000" en "xl" zijn nog logisch,
Maar vanwaar 7000, 8800, 5000, 700 enz ?

(beetje offtopic misschien)

Hebben de cijfers ook nog een betekenis ?

De toevoeging "2000" en "xl" zijn nog logisch,
Maar vanwaar 7000, 8800, 5000, 700 enz ?

Dat is allemaal jargon ;)
De 7000 staat voor de Yamaha RS7000 en 700 staat voor de Yamaha SU700.
8800 staat voor de Roland MV8800.
5000, 2000 (XL), 60 staan voor de MPC reeks van Akai.. allemaal soort van grooveboxen/all in one machines, hoewel ze onderling amper te vergelijken zijn kwa mogelijkheden.

Bedoel eigenlijk meer of de toegevoegde
cijfers ook ergens naar verwijzen of gewoon
willekeurig zijn.

haha, ja idd goede vraag. producten hebben nou eenmaal een naam ;)
x product 2000 kijkende naar vroeger leek altijd een soort futurisme uit te willen stralen door de benoemeing 2000. maarja, 5000, 7000, 8000, 8800.. ik weet het allemaal niet meer hoor LOL

Bedoel eigenlijk meer of de toegevoegde
cijfers ook ergens naar verwijzen of gewoon
willekeurig zijn.

Ah zo.. sja ze moeten de machines toch een naam geven.. de MPC5000 had iig eigenlijk MPC3500moeten worden, zo tussen de 3000 en 4000 in, al is sinds OS2 de naam 5000 wel meer gerechtvaardigd, ivm keygroup programs etc. dat had hij in eerste instantie niet.

vind het scherm van de 5000 wel lekker groot. dat vind ik aan de mv8800 zo vet dat je daar gewoon een monitor aan kan hangen. zoiets hadden ze bij de mpc's ook moeten doen als optie.

ik ga vd week een s950 erbij halen.. gritty drums :)

haha, ja idd goede vraag. producten hebben nou eenmaal een naam ;)
x product 2000 kijkende naar vroeger leek altijd een soort futurisme uit te willen stralen door de benoemeing 2000. maarja, 5000, 7000, 8000, 8800.. ik weet het allemaal niet meer hoor LOL

Misschien zijn ze elkaar gewoon aan het overbieden, mpc 2000?, dan yamaha 7000 waar
roland dan weer overheen gaat met 8800....8)

Geheel off topic, maar ik heb op mijn MPC 2500 nu wel één pad (nr. 14) dat zichzelf trickered en/of blijft hangen. Dat vind ik, zeker voor mijn frequentie en manier van spelen, wel een beetje vroeg. Aangezien de AfterSales van Akai niet veel soeps schijnt te zijn vraag ik mij af ... zijn er meer mensen met zo'n ervaring? Ik gebruik al een stofhoes om het apparaat te beschermen. Dat die pads bij de MPC1000 niet goed waren (eerste lichting) was mij bekend, maar ik dacht dat de 2500-serie dat probleem niet zou hebben.

Geheel off topic, maar ik heb op mijn MPC 2500 nu wel één pad (nr. 14) dat zichzelf trickered en/of blijft hangen. Dat vind ik, zeker voor mijn frequentie en manier van spelen, wel een beetje vroeg. Aangezien de AfterSales van Akai niet veel soeps schijnt te zijn vraag ik mij af ... zijn er meer mensen met zo'n ervaring? Ik gebruik al een stofhoes om het apparaat te beschermen. Dat die pads bij de MPC1000 niet goed waren (eerste lichting) was mij bekend, maar ik dacht dat de 2500-serie dat probleem niet zou hebben.

Misschien helpt dit.

http://www.mpc-forums.com/viewtopic.php?f=21&t=120940&sid=f2d7f139fbfbafa1cffdd3caf5476ee7&start=0

zuur ja, dat appraraat bestaat amper 3 jaar ofso en dan al zoiets.
vroeger, vroeger .. toen maakten ze dingen die het nu nog doen.

Back