Infinity monitors

Herrzheit

Ingeburgerd
Lieve dames en heren,

ik heb een korte vraag;

een viavia vriend van me verkoopt de bovengenoemde monitoren (infinity reference monitor), en aangezien ik geen verstand heb van welke monitoren te halen vroeg ik mij af of dit eventueel een goede keuze zou kunnen zijn. Ik lees dat de kwaliteit goed is maar dit gaat voor het merendeel over gitaristen en andere blues-emphatisanten en mijn idee is dubberige progressive glitchminimaltechnohouseambient:verkoght: te maken.

InrStuRefCofL_5814.jpg

Maar eigenlijk zou ik ze alleen voor het uiterlijk al halen, vraag is hierbij dus of dat dat te roekeloos is of niet.
Die adam a7xjes vind ik toch iets te duur voor een amateur met ambitie, namelijk.

in olijke afwachting op uw jolige antwoorden

Ik ken Infinity alleen van de hifi luidsprekers. Moet je er veel voor betalen?
Over het algemeen kun je zeggen dat hifi luidsprekers minder geschikt zijn als monitoren.
Het feit dat Infinity deze serie reference monitor noemt zou betekenen dat ze uit de hogere regionen van Infinity zijn geweest. Is dit een serie uit eind jaren '90 begin 2000? Vergeet niet dat je versterker ook bepalend is voor het geluid. Maar zoals Talsma al opmerkte: luisteren maar!
Is er nergens iets te googlen? Op Yahoo zitten veel hifi groups, ik denk echt dat je het daar moet zoeken. Mijn Kef RR101's heten ook reference monitors te zijn maar dat is toch echt hifi (wel hele goede dat dan weer wel ;-)

als je deze als monitor gaat gebruiken, dan zijn de bandtweeters in no time stuk, als ze al niet stuk zijn.

ik vind overigens persoonlijk infinity het meest geslaagde kutmerk in de hi-end markt.
veel bla en weinig wol.

:mega:

Hm zo te zien genoeg motivatie ze niet te halen. Beluisteren voor de kijk is ook lastig want is een reis van 4 uur. Ze zouden me 300 euries kosten.

Ik ga nu voor de Roland ds90's, die zijn alleen ook al 10 jaar oud. Kosten zijn 300 eurie (afgedongen van 400)

Weet je wat het is, ik kan wel gaan luisteren, maar ik heb er hoe dan ook geen verstand van. Ik weet alleen dat ik de adam a7x's heel erg lekker vind klinken maar die kosten gewoon teveel voor 'n instapamateur. Ik kan het wel dokken, maar heb het idee dat ik dan beter een extra synth/controller/drummachine kan aanschaffen.
Een monitor is toch gewoon een monitor want een referentiegeluid gaat toch altijd dezelfde neutraliteit moeten hebben? Anders is het toch geen "neutrale referentie"? Ik snap het nooit zo goed met die dingen maar goed, die leken tegenwoordig, allemaal deporteren

Zijn er nadelen aan 10 jaar oude monitoren, als in is er in de tussentijd techniek uitgekomen die eigenlijk onmisbaar is? Of gaan die dingen na zo'n tijd gewoon slijten etc? Ik lees verder wel veel goeds over die Rolands. Ik kan deze dingetjes ook niet beluisteren want die worden per post verzonden.

Ik weet gewoon echt niet wat ik moet halen, ik weet alleen dat ik geen krk's wil, met als zwakke motivatie kanariegehalte en saai geluid. (vergeleken met adam a7x dan)
Is dàt trouwens het verschil? Ik vond dat de adam's een heel open en vol geluid hadden en dat de "positie" van het geluid heel duidelijk en echt was. Dat vond ik van (ook wel een prijsklasse lager) de krk's niet.
Maar dan is het toch niet allebei neutraal/refereerbaar?

wie o wie helpt me van mijn onwetendheid af? :)

Referentie;
Een speakers om op terug te vallen als vergelijking. om op te refereren. Dit zou ook in de auto kunnen zijn. Of je huiskamer. die ouwe dingen in de schuur. Een wekkerradio voor mijn part.
Noemen ze t een reference monitor, dan zal t wel een dure zijn..

Neutraal; (Monitor)
Een platte, volle, ronde, heldere, neutrale, duidelijke, scherpe weergave.
Dan hoor je wat beter wat er gebeurd in een mix.

Das t verschil...

Toch is het heel persoonlijk allemaal. Dat wat voor jou goed klinkt is de beste keus. (waar jou muziek, of stijl, voor jou het best op klinkt)

Er zijn jongens die jarenlang op een reference speaker produceren en de speaker door en door kennen waardoor ze in hun mix rekening kunnen houden met de gebreken van de speaker. Dit door constant te gaan vergelijken op andere speakers.

Ziet ook vaak dat jongens beginnen met goedkope KRK's en vervolgens met gegenereerde inkomsten een wat leuker paar aanschaffen, en dan toch weer kiezen voor een KRK (één in dezelfde prijsklasse als de Adam's bv), want ze kennen, na jaren kloten de eigenschappen van de monitor.

Lees dat je voor 10jaar oude Rolands wil gaan voor 300? Think twice... Die zullen echt niet meer netjes zijn in hun weergave... En die prijs??
De wat goedkopere KRK's zijn imo meer geschikt om op te draaien. En de Adam's :) dat is beetje appels met peren vergelijken...

Een actieve? Voor een wat kleinere ruimte? nieuw en redelijk geprijst... Check out:

M-Audio Studiophile BX8a
Yamaha MSP5
Tannoy Reveal 601A
Dynaudio BM5A (betaalbaar geworden)
JBL LSR2325P (ken ze niet, het luisteren waard)

Aangezien je Techhouse produceert raad ik je aan op het frequencie bereik in het laag te letten. Ga luisteren en neem gewoon een cdtje mee met wat van jezelf en tracks die je goed vind.

Grtz, Lex

Laatst gewijzigd:
Hm zo te zien genoeg motivatie ze niet te halen. Beluisteren voor de kijk is ook lastig want is een reis van 4 uur. Ze zouden me 300 euries kosten.

Ik ga nu voor de Roland ds90's, die zijn alleen ook al 10 jaar oud. Kosten zijn 300 eurie (afgedongen van 400)
Als je er niets vanaf kent, waarom zou je er dan uberhaupt 4 uur voor gaan rijden of ergens een setje van 10 jaar oud opkopen ?
Ik vind afdingen als je er niets vanaf kent, trouwens ook maar een verkeerde filosofie.

Ik heb een stel KRK RP6, maar ben daar eigenlijk erg door teleurgesteld. Ik vertrouw eigenlijk nog meer op mijn autoradio.
Binnen een aantal maanden verhuis ik mijn studio en is hopelijk de akoestiek wat beter.

Ik veronderstel dat je thuis ook wel muziek luistert via een set speakers. Waarom niet even die gebruiken ? Die ken je nu al door en door.

je gaat toch niet blind 20 jaar oude speakers kopen? al helemaal niet voor dat bedrag.
koop gewoon een setje KRK of Adam voor 500 and be happy... dit is echt zonde van je geld

Back