Hallo iedereen,
Laatste paar nummers van Interface stonden er wel leuke artikelen over het zelf modificeren van apparatuur in. Met name het modificeren van speelgoed vond ik leuk om te lezen. Helaas ben ik erg onhandig als het om electrotechniek gaat, dus dit onderwerp gaat eigenlijk mijn pet helaas te boven (om een indicatie te geven: ik stond op mijn gevolgde MBO informatica-opleiding vaak een 3 voor basis electrotechniek
, vreemd genoeg heb ik diploma toch gehaald
), maar vind leuk om 'succes'-verhalen te lezen.
Dus vroeg ik me af of er leden op dit forum zijn die iets gaafs met speelgoed/kinder-keyboards, etc gedaan hebben of iets dergelijks, met een cool resultaat.
Ik kijk zowiezo vaak stiekem bij Bart Smit enzo of ik iets goedkoops/unieks/aparts zie liggen dat ik kan gebruiken om te sampelen... Ben ik de enige?
Ok, ik ga weer aan het werk!
Laatste paar nummers van Interface stonden er wel leuke artikelen over het zelf modificeren van apparatuur in. Met name het modificeren van speelgoed vond ik leuk om te lezen. Helaas ben ik erg onhandig als het om electrotechniek gaat, dus dit onderwerp gaat eigenlijk mijn pet helaas te boven (om een indicatie te geven: ik stond op mijn gevolgde MBO informatica-opleiding vaak een 3 voor basis electrotechniek
, vreemd genoeg heb ik diploma toch gehaald
), maar vind leuk om 'succes'-verhalen te lezen.Dus vroeg ik me af of er leden op dit forum zijn die iets gaafs met speelgoed/kinder-keyboards, etc gedaan hebben of iets dergelijks, met een cool resultaat.
Ik kijk zowiezo vaak stiekem bij Bart Smit enzo of ik iets goedkoops/unieks/aparts zie liggen dat ik kan gebruiken om te sampelen... Ben ik de enige?
Ok, ik ga weer aan het werk!

Ik had ff verder moeten kijken dan mijn neus lang is... Ik had ff gebladerd, maar zag zo heel supersnel ff geen threat hierover, maar had ff Zoeken moeten gebruiken idd... sorry dus.
Lijkt me wel hartstikke cool als je eenmaal zoiets gevonden hebt. De site die je noemde was ook leuk, favoriete quote: "in its worst form the unit produces white noise or silence, in its best it starts to improvise with the preset songs, melodies and sounds. It might play samples backwards or at extreme pitches, and overall engages in messy and very dared "compositions"."
Is het idd echt vaak makkelijk om outputs aan zoiets toe te voegen, zoiets heb ik begrepen uit dat artikel geloof ik.