Zijn ALesis MK2 nearfields een btje oke?

FuzzyStone

Stamgast
Dag mensen,

Alesis Mk2 Nearfield monitoren te koop zien staan voor €225 (per paar).

De moeite waard om te gaan luisteren of typisch geval van laat maar zitten??

is dit die set met de tweeter naar de linkerkant gemonteerd met 2 baspoorten ernaast ?
of de tweeter in het midden ?

die eerste vind ik echt minder , en is meer voor r&b bedoelt hoor ik eigenlijk iedere keer dat er over gesproken word.

die 2e met die tweeter in het midden is wel weer een redelijke monitor , veel mensen hebben hem en is best goed inj te zetten

Neem aan dat het de active uitvoering is.

Kan ze zeker aan raden heb ze zelf ook komt en erg lekker geluid uit:D

Zeker als je er wat langer achter zit dan gaat het niet vermoeiend klinken

Ga ze voor de gein eens beluisteren neem gewoon een cdtje mee waarvan je weet dat het mixtechnisch goed in elkaar zit en kijk dan eens wat je ervan vind.

Luisteren kost immers niks

:biertje:

Monitor boxen die alleen voor R&B goed zijn?

Snap ik hier iets niet of geven goede monitor boksen gewoon een waarheidsgetrouw audio-beeld weer, ongeacht muzieksoort moet dit tot een goede mix leiden... toch?

Zelf heb ik de Actieve versies ervan... alleen kan je geen advies geven:
a) Ik heb ze nog niet aangesloten...
b) Ik heb geen verstand van een waarheidsgetrouw audiobeeld, dat verwacht ik pas over 10 jaar ofzo en met wat vergelijkingsmateriaal...

Origineel geplaatst door barn
Monitor boxen die alleen voor R&B goed zijn?

Volgens mij is dat weer zo'n hardnekkig gerucht dat de wereld in geholpen is om weer een hype te creeëren. Weet wel dat een aantal jaar geleden die Yamaha monitoren met die witte cone-tjes zo populair waren in Amerika.

Waarom?

Er waren wat grote hits welke op die dingen afgemixt waren. Er werrd zelfs verteld dat, om de hoogste tonen weg te filteren, je een tissue voor de tweeters moest plakken. Om het nog mooier te maken werd zelfs het merk van de tissues vermeld hehehehehehehehehehehe...

Volgens mij is er maar één ding belangrijk en dat is dat je de acoustic van je studio en je monitoren GOED kent. Iedereen heeft een ander idee van wat mooi klinkt... beetje minder hoog, beetje meer laag... Als je soep in balans is kan een ieder zijn eigen hoeveelheid magie toevoegen.

Dat is een goede lage prijs...

Bij Dirkwitte.nl staan ze ook in de aanbieding voor €225,-

Maar waar zie je de prijs op de site? of heb je gemailed?

Origineel geplaatst door barn
Dat is een goede lage prijs...

Bij Dirkwitte.nl staan ze ook in de aanbieding voor €225,-

Maar waar zie je de prijs op de site? of heb je gemailed?

Die aanbieding heb ik van dirkwitte.nl
Die andere site kwam ik tegen op zoek naar wat meer info.

Okay, dit setje is dus zeker een optie. Ga dr snel ff met mn oren tegenaan hangen.

Maarre, nu we toch bezig zijn: zijn actieve speakers in principe te verkiezen boven niet actieve?
Dus levert de meerprijs van actieve speakers ook duidelijk een betere/grotere "opbrengst",
of is dit voor ieder persoonlijk?

Origineel geplaatst door FuzzyStone
Okay, dit setje is dus zeker een optie. Ga dr snel ff met mn oren tegenaan hangen.

Maarre, nu we toch bezig zijn: zijn actieve speakers in principe te verkiezen boven niet actieve?
Dus levert de meerprijs van actieve speakers ook duidelijk een betere/grotere "opbrengst",

Als je al ECHT een goede versterker hebt dan kun je beter voor de passieve gaan, zoniet altijd actief nemen.

Origineel geplaatst door FuzzyStone

Het voordeel van actieve speaker is dat je geen aparte versterker nodig hebt. Dus als je al een goede versterker hebt is het niet echt een gigantisch voordeel.

Heb gisteravond bij dirkwitte een "luistersessie" gehouden en verschillende speakers gehoord.

Kon mezelf weer ns niet bedwingen en heb uiteindelijk een paar Alesisjes (M1 Active Mk2) meegenomen.

Deze jongen is nu €480 armer, maar een set prima speakers rijker.

(Nu maar hopen dat mn buren ze ook kunnen waarderen.......)

Interface

Interface

Probeer even een review te achterhalen in de interface. Ze klinken fantastisch dat vond ik ook. Daarom heb ik ze weggedaan: ze kleurden enorm in het midden . ze zijn daardoor ieys wollig en klinken meer hifi dan dat ze natuurgetrouw beeld geven. In al mijn mixen moest mijn mid opgepoetst worden om tot een voldoende master te komen. Daar zag ik dus vaak mijn killersynth wegkwijnen. In mijn woonkamer luisterde ik de mix altijd na en hoorde ik veel kick veel sub veel hoog en mijn mid was zoek...

ik zou zeggen ivm je budget keuze en als je dance maakt: absolute zero van volgens mij spirit....

nb een vriend van mij vindt het mid zo lekker klinken uit de alesis dat ie er mackies naast heeft staan om de boel in balans te krijgen... het is dus ook smaak... maar mij lukt het niet...

Ik heb de de Alesis M1 Actives MK2 ook (sinds 2 weken...)

Ik heb ze bij het kopen met een paar mackies vergeleken, het viel mij op dat er in het mid geluid is wat er gewoon bij de mackies helemaal niet is.

[Verdedig]Ik denk dat je als je rekening houdt met het mid wel tot een goede mix kan komen, zelfs de beste monitor is nog niet perfect. En ik heb nou een maal geen oneindig budget.[/Verdedig]

Druid

PS: Masteren doe je meestal toch niet thuis...

Ik heb ze voornamelijk vergeleken met een paar Yorkville's (€360 per stuk) en, ook al ben ik relatief gezien een enorme leek op dit gebied, ik vond het klasseverschil niet overtuigend, wat je wel zou verwachten gezien het prijsverschil.
Verder heb ik op diverse sites reviews bekeken en die waren over het algemeen positief tot zeer positief.
De negatieve reviews die ik heb gelezen gingen voornamelijk over constatering van een defect na uitpakken en 'installeren'. Bij mijn set heb ik tot nu toe nog geen defecten kunnen constateren.
Voor mij is het zowieso al een hele verbetering, omdat mn ouwe speakers helemaal geen hol voorstelden.
Ik denk dat ik met deze set, in ieder geval voorlopig, prima uit de voeten kan.

kijk deze die je liet zijn juist juist de betere van de twee setjes van alesis :okdan:

wat ik bedoelde met dat die andere set beter geschikt is voor r&b is dat die juist een flink mindere mid hebben en veeel laag, was ook niet al te serieus bedoelt, meer gewoon algemeen afraden om die te nemen .

wat vrienden van mij hebben die alesis mk2's.... ik vindt ze zelf nogal bassig......iets teveel zelfs....maargoed....het zijn wel goeie monitors zodra je ze "kent" .. flink veel referentie-cd's beluisteren is het devies ;)

Wat in ogenschouw moet worden genomen, is dat de kans zeer minimaal is dat mijn muzikale geneuzel tot een groter publiek dan mijn vrienden-/kenissen-/familie-kring zal doorsijpelen. En die mensen zullen hoogst waarschijnlijk het verschil niet eens horen.
Daarentegen ben ik wel zo kritisch dat ik alles probeer wat binnen mijn macht/kennis/budget ligt om tot een zo goed mogelijk eindresultaat te komen.
Ik zal dus deze monitors idd goed moeten gaan 'leren kennen', zodat ik de mixage daarop, waar nodig, kan 'afstemmen'.

Back