Midi Out in Reason?

Midi Out in Reason?

• Nee, geen reden

Stemmen: 0 0,0%
  • Nee, Reason heeft voor mij mogelijkheden genoeg!

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    15

stefan90kauw

<-BIOSIGN->
Ola!

Ik ben vervent (en misschien ook wel VERWEND) Reason 5 gebruiker maar ik mis eigenlijk de midi out in het programma.
Is er een manier (behalve rewiren, wat totaal niet lekker werkt) om met Reason 5 alsnog MIDI weg te sturen naar mijn SH-201 en mijn Virus B?
Beide hebben separate midi aansturing.

Ik zag bij Advanced Midi settings channels opties staan maar dat zijn alleen maar routing mogelijkheden binnen Reason.

Midi out in reason, bestaat dat uberhaupt wel?
En zo niet, waarom niet?
Het gebruiksgemak, de mogelijkheden, de kwaliteit en de hele manier van "programming" van alle instrumentatie en effecten is heerlijk maar ik zou voor sommige dingen toch me hardware erbij willen gebruiken zonder steeds 134.000 samples te moeten recorden steeds.

Thanks in advance! :halleluja

al een wonder dat je er geluid mee kan OPNEMEN in de nieuwe reason.
VST's hoeft het voor mij niet te kunnen draaien maar een midi-out...inderdaad, wtf.
Ik zat er ook erg op te hopen als reason-opgegroeide maar ik moet helaas met wat anders hardware aansturen.
Natuurlijk, het 'andere' leer je vanzelf wel (en reason ligt daarom weg te rotten) maar een goede reden lijkt me inderdaad ver te zoeken.
Waarom zou je het eruit laten dan? Gaat toch niet ten koste van de snelheid of betrouwbaar van de software lijkt me.
Misschien is het omdat ze anders alle losse modules in reason opnieuw moeten ontwerpen zodat ze midiondersteuning hebben, en dat dat heel veel werk kost...

Misschien een tip om een andere DAW erbij te nemen en dan reason in de rewire mode te gebruiken en daar waar nodig de MIDI functionaliteit van de Host te gebruiken.

Paul

Gokje: Steinberg heeft propellerhead geholpen groter te worden, zowel in kennis als in distributie. Tegen prestatie is dat reason niet in cubase zijn vaarwater gaat zitten. En samenwerken aan rewire om de combi mogelijk te maken. Voor mij is de combi cubase essential 5 + reason 5 + record 1.5 dan ook prima te doen, want zo gebruik ik ook nog de vst's die ik heb en wil draaien.
Daarnaast is de engine van cubase beter klinkend omdat ze voor de cpu besparing reason iets hebben afgeknepen (wat je niet merkt als je rendered overigens, alleen in real time met stand alone reason).
Daarom dus ...

Het is overigens via een omweg wel mogelijk om midi out uit reason te creëren:
http://forum.cockos.com/showthread.php?t=62754

welke beperkingen brengt dat dan eigenlijk?

Geen, behalve dat al het geld wat je daar in steekt niet op gaat aan andere features, en minder code = minder debuggen = minder kans op fouten.

Sowieso is het redelijk schandalig te noemen dat vrijwel alle fabrikanten iedereen met MIDI lekker in de kou laten staan. Interfaces met timestamping zijn all but extinct, allemaal toegespitst op een bepaalde sequencer, en we zijn nog steeds niet van MIDI af.

Heeft Steinberg dan zoveel invloed op Proppellerheads?
Lijkt me nogal vreemd aangezien geen enkel onderdeel (behalve rewire) ook maar enigsinds lijkt op spul wat Steinberg maakt.

Voor mij zou de uiteindelijke combinatie van Reason 5 en Record 1.5 met MIDI out mogelijkheden de ultieme oplossing zijn.

Ik las ook dat iemand de Cubase engine beter vond klinken... Dat kan, maar denk dat dit puur een smaak kwestie is? Ik vind zelf dat Reason met een beetje effort en knowledge ook bijzonder goed klinkt.
Een aantal dingen zijn wel jammer zoals dat je bijvoorbeeld geen 6 of 8 band parameet hebt.
Gelukkig hebben ze in Record al veel goed gemaakt met die vernieuwde mixer in het programma. Die werkt echt heerlijk.

En soms is het routen van grote "racks" nog wel eens een klusje om het gewenste effect te behalen.
Maar juist het routen zorgt ervoor dat ik Reason gebruik.

voor mij doet reason ook precies wat ik wil, behalve midi out dus...best jammer. Want alle software meer heb ik eigenlijk niet eens nodig. Maarja..

Sowieso is het redelijk schandalig te noemen dat vrijwel alle fabrikanten iedereen met MIDI lekker in de kou laten staan. Interfaces met timestamping zijn all but extinct, allemaal toegespitst op een bepaalde sequencer, en we zijn nog steeds niet van MIDI af.

hoe bedoel je dat precies, midi wil ik toch helemaal niet vanaf (kan ik alles weggooien?)?

De voornaamste reden dat ik Reason niet gebruik is de waardeloze communicatie met (in mijn geval) Cubase. Rewiren vind ik echt niet relaxed. M'n band maat doet het wel via Logic, maar het is toch irritant. Reason is een leuk programma, maar in mijn geval kan ik er niet zo veel mee (zonder m'n geduld te verliezen dan).

Ik heb overigens een maat die leuke trackjes in Reason alleen maakt.

De voornaamste reden dat ik Reason niet gebruik is de waardeloze communicatie met (in mijn geval) Cubase. Rewiren vind ik echt niet relaxed. M'n band maat doet het wel via Logic, maar het is toch irritant. Reason is een leuk programma, maar in mijn geval kan ik er niet zo veel mee (zonder m'n geduld te verliezen dan).

Ik heb overigens een maat die leuke trackjes in Reason alleen maakt.

Rewiren vind ik zelf ook niets inderdaad. Het vreet alleen maar geheugen en er zit een gigantische vertraging in. Al je audio moet je naar Cubase sturen ALLEEN MAAR omdat je de midi out mogelijkheden van Cubase wilt gebruiken. Vind ik niet handig..

Rewiren vind ik zelf ook niets inderdaad. Het vreet alleen maar geheugen en er zit een gigantische vertraging in. Al je audio moet je naar Cubase sturen ALLEEN MAAR omdat je de midi out mogelijkheden van Cubase wilt gebruiken. Vind ik niet handig..

Hm vreemd ik heb totaal geen latency met rewire
Renoise en reason als slave , de bedoeling is wel om de instrumenten aan te sturen vanuit renoise , zo gebruik ik enkel de reason synths , en niet de sequencer van rreason , dus alle sequencing gebeurt in renoise .
Draait als een zonnetje

Back