Rewire problemen

olafmol

[EXPANSIONS]
wat is er mis met rewire? werkt perfect vinnik

Origineel geplaatst door Mike-E
En dan nu nog de mogelijkheid om het hele handeltje als VST(i)-rack in Cubase te hangen, dus zonder ReWire of Hubi-toestanden.

Ik heb versie 1 maar heb nog niet geüpdate. Eerst VST Props.

dat zal nooit gebeuren, zeggen ze zelf in een interview in de SoS.

Origineel geplaatst door olafmol
wat is er mis met rewire? werkt perfect vinnik

Voorzover ik weet het is het alleen mogelijk om één instantie van Reason te openen via ReWire... niet meer. Ik zou trouwens ook graag meer stereo outputs op de hardware interface zien (mono maelstroms zijn niet leuk... en in Sonar kan je niet twee kanalen bundelen tot één stereo kanaal (ok, eigenlijk een Sonar probleem)).

De synths en effecten beschikbaar als VSTi of DXi zou ik errug vet vinden.

Origineel geplaatst door GREENSKiN
Voorzover ik weet het is het alleen mogelijk om één instantie van Reason te openen via ReWire... niet meer. Ik zou trouwens ook graag meer stereo outputs op de hardware interface zien (mono maelstroms zijn niet leuk... en in Sonar kan je niet twee kanalen bundelen tot één stereo kanaal (ok, eigenlijk een Sonar probleem)).

stereo outputs op de rewire interface ben ik helemaal met je eens....beetje gepiel zo met al die mono rewire kanalen....is geen sonar probleem maar rewire-implementatie van reason..... maar ik heb zelf genoeg aan 1 instance van Reason hoor.....je pleurt er gewoon alle modules in die je nodig hebt, en dan komen ze netjes als midi-devices in je rewire2-host tevoorschijn..... dus zolang je computer het trekt kan je zoveel reason-devices als je maar wilt tegelijk via rewire-midi aansturen.....

Origineel geplaatst door GREENSKiN

Ik ben nog redelijk noob, maar kan je niet tussen de Reason hardware interface en bv. een Subtractor een effect module gooien en op bypass zetten, de effect modules hebben zover ik weet allemaal stereo out...

Origineel geplaatst door Robin
Ik ben nog redelijk noob, maar kan je niet tussen de Reason hardware interface en bv. een Subtractor een effect module gooien en op bypass zetten, de effect modules hebben zover ik weet allemaal stereo out...

het gaat hier niet om de interne routing , maar om de rewire routing..in reason zijn alleen rewire outs 1+2 als stereo-paar aan te spreken in een rewire-host, de rest is mono....dat is onhandig..je zou veel meer stereo-paren willen hebben..

Olaf

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door olafmol
het gaat hier niet om de interne routing , maar om de rewire routing..in reason zijn alleen rewire outs 1+2 als stereo-paar aan te spreken in een rewire-host, de rest is mono....dat is onhandig..je zou veel meer stereo-paren willen hebben..

Olaf
Ah oke op die manier, dan begreep ik het niet helemaal :)

Het enige minpuntje van Rewire vind ik dat de slave geen midi naar de host kan sturen.
Zodat je bijv met je Reason step seq aan de slag kan in je host applicatie.

En bijv bij Live loopt rewire ook niet zo soepeltjes omdat Live nogal veel grafisch van je computer vergt. (dus een goede grafische kaart is een must)
En helemaal zwaar k vd b is dat als je Live opent die het tempo van de host app (cubase SX) aanpast.

Eigenlijk hadden ze die rewire poorten gewoon als VST plugin poorten moeten definieeren. Zodat je wat constistenter in je applicatie met geluid bezig bent. Nu is het zo halfslachtig en heb je er niet zoveel invloed op. Je zit dan eenmaal vast aan die rewire poorten en dat vind ik persoonlijk niet zo prettig.

Back