vintage gele guitars synth

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
Vintage Roland GR-100 guitar synth...GR-300
Item # 2525671907 http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=22669&item=2525671907

iemand bekend met roland guitar synths
ik weet niet precies welk model,.....maar je hebt ook een model die erg veel lijkt op system 100
bleu met de fake-rubber sides [ik meende een keer in de keuken van junkieXL een gr synth te hebben zien staan ,.!!
deze is de gr 300
volgens mij zijn het allemaal erg analoge masschientjes

Attachments

• guitarsynth gr300 rol..jpg
    guitarsynth gr300 rol..jpg
    21,1 KB · Bekeken: 145
Pickups..

Pickups..

Die maffe 'scart' achtige aansluiting links-boven kun je aansluiten op een speciaal soort pick-up.. zodat je gitaar kan interfacen met deze G-series synths.

Je had ook complete "gitaren" voor deze toepassingen.. maar allemaal vrij obscuur.. en errug jaren '80 :)

G707.jpg

Ik had hem al geplaats zelfde aanbieder heeft ook de GR 300 te koop deze licht ook bij Feedback Rotterdan bij hun mini museum.

Op beide cd's van Orgy kun je veel van dit soort gitaarsynths van Roland horen. Als je ermee kan werken is het supervet!!

brrr gitaarsynths... zal best dat het vet is als je ermee kunt werken maar ik vind het niets!

Re: vintage fattuh guitars synths

Re: vintage fattuh guitars synths

Origineel geplaatst door rondroyd
iemand bekend met roland guitar synths
ik weet niet precies welk model,.....maar je hebt ook een model die erg veel lijkt op system 100
bleu met de fake-rubber sides [ik meende een keer in de keuken van junkieXL een gr synth te hebben zien staan ,.!!
volgens mij zijn het allemaal erg analoge masschientjes [/B]

ok deze bedoelde ik dus
het is de dr500
een beetje sh 5/7 synth met de system 100 looks

hoe die klinkt,.......???
iemand

Attachments

• gr500.jpg
    gr500.jpg
    22,1 KB · Bekeken: 143
Re: vintage gele guitars synth

Origineel geplaatst door rondroyd
[ik weet niet precies welk model,.....maar je hebt ook een model die erg veel lijkt op system 100
volgens mij zijn het allemaal erg analoge masschientjes [/B]

ik bedoelde deze dus
een gr500 van roland
sh achtige synthstructuur ,met de system 100 leder-looks
kortom fattt
ik kan niet uit het verhaaltje opmaken ofter 2 vcos zijn ,
en oftie zoals de avatar een duo-fone functie heeft ,....
iemand info /linkie

Attachments

• gr500.jpg
    gr500.jpg
    46,6 KB · Bekeken: 147
als het goed is zitten er ook de zelfde filters in als bij de synths die toen der tijd uit kwamen
de gr700 heeft bv de bekende juno106 chips erin zitten

Back