SH-101 of Mopho KB?

Nou, ik vind de 101 nou niet echt een monophone Juno-6. Ik ken de feiten niet op papier, maar ondanks dat ze allebei die Roland sound hebben klinken ze in mijn oren toch niet naar elkaar. (zonder chorus uiteraard)

Eens, Voor lead-sounds is de portamento een goede toegevoegde waarde aan de 101. (voor bassen toch ook wel), de 101 gebruik ik zelf het meest voor 303-achtige (RandomLFO) lijntjes en solo's, terwijl ik de Juno-6 vooral gebruik voor Pad en String-sounds. Maar ook over een bassline uit de Juno-6 heb je nog nooit iemand horen klagen. Tis ook maar net wat voor een sound je zoekt. Als je Squarepusher nou helemaal de bom vind zou ik al helemaal een 101 kopen, Het scheelt je een hoop zoeken op die Mopho :P

Ik heb op gumtree.co.uk al enkele redelijke 101 deals gezien ('t is meer een soort marktplaats). Ook 2x een MS10 voor £430, wat niet verkeerd is. Ik heb altijd al een 101 gewild, maar ik zal er geen belachelijke prijs voor betalen. Ik houd de opties nog effe open, ik moet erst ook een nieuwe auto...

Bedankt in elk geval tot dus ver, ik houd jullie op de hoogte :)

Vin een Juno-6 nou idd niet bepaald lijken op een SH-101 nee....buiten het merk naampje dan.
Can't go wrong with either one ;)

Vin iig beide een stuk gaver dan een MoPho...mja...is smaak dunkt me....

hij lijkt er qua uiterlijk niet geheel op, maar qua synthese zit het wel op dezelfde lijn als de juno...
goed, de LFO heeft 3 waves extra en de sub kan nog 1 octaaf lager maar voor de rest gelijk...
ik vinnum ook closer met de 106 trouwens, als je kijkt naar het gedeelte bij de bender...

Back