Prijzen SR-JV-expansion

Virtual-Analog

Stamgast
Wat is tegenwoordig een redelijke prijs voor een (2dehands) sr-jv-expansion van roland
Ik vind dat zo'n 75/85 euro toch wel voldoende moet zijn, zeker als je bedenkt dat je tegenwoordig voor een jv-1080 nog maar zo'n 450 euro hoeft neer te leggen.
Dan vind ik 200 (of meer) die ze vaak in winkels voor een nieuwe vragen toch niet meer in verhouding staan tot de aanschafprijs van bv. een jv-1080

Attachments

• sr_jv80_05.jpg
    sr_jv80_05.jpg
    17,4 KB · Bekeken: 89
ik vond ze nieuw altijd al te duur
2e hands is een redelijk verkoopprijs denk ik toch wel rond de 100 euro

Op ebay is de buy it now prijs meestal zo'n 90 tot 120 dollar. Ik kwam trouwens dit expansion board tegen op ebay. K weet niet of het waar is wat die gozer er over verteld maar het schijnt dat deze kaart nooit is uitgebracht.:confused:

Link

hij was wel een tijdje in de verkoop maar de productie is gestopt vanwege illegale samples ofzo

Origineel geplaatst door Bahamut
hij was wel een tijdje in de verkoop maar de productie is gestopt vanwege illegale samples ofzo

Volgens mij was dat niet die World Card maar die Dance Card, toch.

Inderdaad de 06 is de Dancecard.
Er staan een paar samples op die Roland even geleend heeft laat ik maar zeggen.
Omdat de eigenaars van de samples te veel geld ervoor wilden hebben heeft Roland maar besloten om het het board maar te schrappen.
Het board is er ook in modulevorm hij heet de Dance module.
IK heb het expansionboard zelf .
Hij is leuk maar ook niet meer dan dat
De loopjes klinken gedateerd. En zijn dus nu bijna niet meer te gebruiken.
Het Techno en het vintage board zijn een stuk beter. (vind ik)

Gr
Kareltje

idd, € 100 voor een board is een mooie prijs.
Je kan wel zeggen van: hij past in de jv1080 en die kost....maar hij past ook in de xv5080 bv.
En die is 2e hands geen € 450 helaas, anders koop ik er meteen 2 :)

En de beste kaarten, zoals al genoemd zijn techno, vintage, session kaart voegen echt wel iets toe aan je jv of xv

Lange tijd was het 150 voor een JV en 300 voor een SRX.
Maar da's nu afgezakt naar 100 voor JV en 200 voor SRX.

En inderdaad dat je met een deal van een JV/XP/XV je meestal wel meer expansion voor je geld krijgt. :)

Ik heb een aantal keer een jv 80 gezien met 3 van die kaarten voor 300 dus als er 3 kaarten bij zitten heb je de toetsen gratis.Bij cash converters willen wel eens kaarten liggen.

En de beste kaarten, zoals al genoemd zijn techno, vintage, session kaart voegen echt wel iets toe aan je jv of xv

Je vergeet de allerbeste voor live-performances van rock: SR-JV-80 Keyboards of the 60's & 70's
sr-jv80-08.jpg

Met deze kaart kan is m'n JV90 compleet, en gaat ie nog prima mee op het podium. Klinkt een stuk beter dan de RS-serie van Roland, ook al is m'n JV90 een oudje.

Kaarten worden in de US gedumpt voor +/- 100-150 euro nieuw: Ze worden niet meer geproduceerd.
Ik zie dat er bij Zzsound.com eentje te koop is voor 70 dollar (House), ken de kaart niet: http://www.zzounds.com/item--ROLSRJV8019

een tijdje terug stond er een vintage expansion voor 45 euro op marktplaats.nl. Jammer dat ik toen geen geld had

Ik vind de Vintage nog altijd een rete goed expansieboard. Temeer omdat je in een JD-990 het dubbel aantal patches heb dan in andere synths! Natuurlijk zijn de golfvormen ook buitengewoon ok.

Back