Unitor 8 Mk2 onder 64 Bit PC ?

DarkChaos

just music
Ik wil mijn Emagic Unitor 8 Mk2 USB gaan gebruiken icbm Windows Vista 64 Bit & Cubase 5. Heeft iemand hier ervaring mee of dit werkt?

Met vriendelijke groet,

Bastiaan

Na een boel gepruts heb ik het opgegeven. Nieuwe Windows OS'en en oude Emagic apparatuur, vergeet het maar.
Om mijn stackje Unitor-8 te blijven gebruiken ben ik overgestapt naar OSX (op z'n hackintosh).
Daar is 32 of 64 bits geen enkel probleem, en wordt de Unitor en AMT familie als vanouds volledig ondersteund.
(Sowieso is coreMIDI met veel poorten op OSX erg prettig).

Ja vet balen, dat idee had ik dus al, hij werkt prima op mijn mac g5, maar ik wil weer terug naar het pc platform omdat mijn mac ppc (4x 2.5ghz) simpelweg mijn grote projecten niet meer aankan en ik heb momenteel geen geld voor een intel mac. Nu heb ik juist cubase 5 besteld want ik heb hier een redelijk zware pc staan, maar het schoot me nu te binnen dat die unitor welleens niet compatible zou kunnen zijn.

Balen dus.. want ik was echt super tevreden over de emagic hardware :( weet iemand hier misschien een fabrikant van een 8 in/out 1u hoge midi bay die wel compatible is met 64 Bit Windows?

Ps. bedankt voor jullie responses :)

Of zou ik mijn Mac G5 kunnen gebruiken als dedicated server voor die unitor 8? Ik heb dan wel een programma nodig die midi over tcp/ip kan routen en die cross platform (pc/mac) is.

Als je dan een zware pc hebt staan, en je hebt al de ervaring dat OSX op zich voor je werkt, dan zou ik veel eerder de hackintosh kant op gaan. Is al lang niet meer zo ingewikkeld als het vroeger was...
Desnoods maak je 'm dual boot ofzo.

Hoi Hans,

Het probleem is dat ik met wat hardware zit waaronder 2 powercore's express, een virus ti, akai s5000 met usb board, m-audio projectmix i/o, waldorf blofeld, protools 8 dongle, waves ssl4000 dongle etc, en ik heb zoveel elende achter de rug om het allemaal werkend te krijgen (vooral de virus ti). Ik ben dus echt bang dat het niet 100% gaat werken op die hackintosh omgeving.

Daarnaast draai ik op mijn mac een niet officiele versie van logic 8 waar ik vanaf wil. Mijn voorkeur zou uitgaan naar het kopen van een nieuwe intel mac met logic 9. Maar daar heb ik het geld momenteel niet voor, en ik moet op korte termein een aantal producties afmaken. Ik heb helaas dus ook geen tijd om te expirimenteren. Vandaar dat ik dus cubase 5 aangeschaft heb zodat ik dan tijdelijk op mijn pc verder kan werken tot ik wel geld heb voor een nieuwe mac.

Toch erg bedankt voor je antwoord, ik denk dat ik die unitor 8 maar lekker op die mac laat zitten, misschien dat ik die later op mijn nieuwe mac nog wel kan gebruiken, en dan koop ik een motu midi express 128 erbij voor op mijn pc :)

Even niet om je wat aan te praten, maar wellicht omdat je het niet weet; als je een (legale) Cubase hebt, is dat gewoon 1 cd met zowel een versie voor Windows als voor OSX.
Ik ben onder OSX de eerste tijd ook gewoon Cubase gaan draaien, anders was de overgang wel heel erg schokkend. Met Logic loop ik trouwens nog steeds tegen onlogische (sic) dingen aan... tja...

Op zich geen gek plan om die Unitor aan de Mac te houden en dan maar wat anders te zoeken voor aan de PC.
Echter; met nieuwe 8x8 interfaces onder nieuwe versies van Windows is het naar mijn bescheiden smaak nog altijd drama, als je kijkt naar MIDI timing.
Uitzondering zijn de Ploytec interfaces (naar ik begrijp) maar die 5x5 interface is/was alleen te krijgen als zelfbouw.
Het frustreert me onnoemelijk dat die lui van Ploytec niet zien dat er een markt is voor netjes kant en klaar gebouwde 5x5 (of grotere) interfaces met hun chipset en drivers.

PS. ik heb onder OSX hackintosh eigenlijk helemaal geen problemen met de Virus TI... gelukkig! M'n Fireface 800 werkte ook direct. Soms zit het mee... ;)

ik dacht dat grooveron een Motu Midiexpress 128 USB te koop heeft

Bedankt voor de tip! Ik neem morgen even contact met hem op, maar ik moet nog wel even de specs nakijken om er zeker van te zijn dat deze ook met 64 bit osén werkt :)

Hanz:

Cool, ik was er inderdaad niet bewust dat cubase 5 ook op de mac draait. Je hebt me nu wel nieuwschierig gemaakt wat betreft Hackintosh. Ik ga er eens een nachtje over slapen, misschien dat ik toch nog wel besluit osx te installeren op mijn pc. Zoiezo ga ik nog niet met Windows 7 werken maar gewoon met Vista 64 Bit.

Nog een vraagje over Hackintosh. Maakt die dan wel gebruik van de 64 Bit architectuur van mijn AMD CPU, en zou het OS dan ook de 16 GB RAM in mijn machine kunnen benaderen ?

Alvast bedankt! :)

Oh, over de afweging Vista / Windows 7 kan ik kort zijn - die discussie is er gewoon niet.
Vista is totaal overbodig geworden sinds Win7; Win7 draait efficienter en betrouwbaarder, eigenlijk is dit het OS dat Vista had moeten zijn.
Kortom, zet dat Vista 64 bit maar uit je hoofd... ;)

Qua geheugen addressering onder OSX; die vraag moet ik even overlaten aan de echte OSX gurus hier.
Het lijkt er een beetje op dat onder OSX 32 en 64 bit zo'n beetje 'naast elkaar' kan draaien.
Ik moest om een specifieke reden 32 bit kernel draaien (m'n Frontier Tranzport was niet 64-bits compatible - inmiddels wel zie ik, hahaha!).
Toch zie ik de volle mep aan geheugen (6 GB) en zo te zien kom ik ook 64-bits programma's tegen in m'n taskmanager.
Naar ik lees kan dat dus gewoon, zolang je processor maar 64-bit capable is.

Laatst gewijzigd:
Back