Pink Floyd, "nieuw" album ?

Nou, laat ik er dan nog dit over schrijven en dan kap ik denk even.
Op het moment dat Rick met zijn Minimoog binnen komt zeilen en we eigenlijk naar Welcome to the machine meets Shine on zitten te luisteren dan weet ik weer eens dat hij de man was die mij 41 jaar geleden liet weten dat ik toetsen moest gaan spelen.
Ik heb trouwens de zelfde A100 als op de blueray te zien en horen is. En die Mini natuurlijk ;-)

Heb het nieuwe album geluisterd van de week maar ik werd er niet echt heel warm van. Klinkt als classic Floyd, dus op zich goed, maar het voegt naar mijn gevoel niet heel veel toe aan het oeuvre en voelt meer als een collectie minder geslaagde B-kantjes die nog ergens op zolder lagen.

Ik heb tien seconden geluisterd van een van de tracks maar het doet me echt helemaal niks. Ik denk dat het laatste album van Pink Floyd wat nog te beluisteren was Animals is maar dat is een laatste oprisping van een band die na Dark Side of the Moon steeds slappere muziek is gaan maken. Ben overigens wel een enorme fan van het vroegere Pink Floyd werk, Meddle is voor mij het beste album.

Het is echt tragisch dat sommige legendarische bands niet gewoon zijn opgehouden in de jaren '80. Ik haat de Rolling Stones altijd weer net een beetje meer als ze weer eens een kutplaat uitbrengen en gemaakt Rock & Roll lopen te doen op hun jaarlijkse tournee. Stel je voor dat je naar een kale dikke Jim Morrison moest kijken die volstrekt zinloze muziek zou maken, dat zou The Doors voor mijn gevoel echt ruïneren.

Ook tragisch:
Bekendste nummer van Pink Floyd: Another Brick in the Wall
Slechtste nummer van Pink Floyd: Another Brick in the Wall

Back