Heb ik nog iets nodig ?

appie1

Stamgast
Hallo,

dit is mijn setup thuis. ik vraag me af of ik nog iets nodig heb..om lekker verder mijn hobby uit te breiden ?

Imac i5 12Gb mem +Logic 9
Korg X50
Korg n5
Korg x5dr
Roland XV-5050
Roland jv-1080 + JV-SR 01 en 06
Motu midi express 128
A300 pro
Korg padkontrol

zou de mackie universal controller een aanvulling zijn ? is met deze makkelijk te werken in logic ?
En wat zou ik moeten uitwisselen voor iets anders ?

thnx voor jullie advies

gr.

appie

Hallo,

dit is mijn setup thuis. ik vraag me af of ik nog iets nodig heb..om lekker verder mijn hobby uit te breiden ?

thnx voor jullie advies

gr.

appie

UUUHhh, wat is je hobbie precies?

:koffie:

" leuk klein analoogje om te samplen
ni komplete
een goede koptelefoon, een paar leuke monitors
of eigenlijk "nodig" niet echt, lijkt me dat je met deze spullen al heel wat uurtjes "zoet" kan zijn

...ik vraag me af of ik nog iets nodig heb..om lekker verder mijn hobby uit te breiden ?

Heb je het idee dat je iets mist dan?

eigenlijk iets om goed te kunnen samplen. In logic gaat dat, maar weet iemand nog meer goede software voor de mac ?

Ik kan aan een Mackie universal control komen, zou dit logic bedienen eenvoudiger maken...of gewoon bij de A300 pro blijven.

en zout blijven ja...dat ben ik zekeremet deze spulletjes...tis wel neit het nieuwste..maar werkt allemaal zeer goed

Ik geloof dat er meer zijn hier met niet echt nieuwe spullen...

In Ableton ken je samplen. Ik weet nix van controllers enzo voor Logic. Heb het programma wel, maar val toch meestal terug op Renoise, waar je ook mee kan samplen.. kost nie zo duur ook... kost zelfs nix als je genoegen neemt met niet de allerlaatste updates.

Ja kennis, snap ik...veel lezen en proberen. Heb al boeken over midi...cursus logic enz
veel opzoeken op internet..filmpjes kijken enz....

Maar wat kunnen jullie mij aanbevelen, want ik toch het gevoel dat ik iets mis...
wellicht komt het dat ik as ben begonnen met .....

yo dude! ben jij dj apster?
in geval van ja; dan heb je niets meer nodig :)

naar mijn idee heb je al heel wat staan, dus iets echt nodig hebben doe je niet denk ik, tenzij je wat mist.

samplen: in soundtrack pro in stukken knippen, en vervolgens sample in logic gooien, of in exs24 gebruiken.
je hebt alles al dude!

kijk dit is nu eens duidelijk..he he en nee ik ben niet dj apster...wel een leuke naam trouwens.
zoals jij het nu verteld doe ik nu ook, maar heb het idee dat er toch iets makkelijkers zou zijn

is er hier iets te vinden op het forum, hoe je het beste een nummer kan opbouwen ?

eerst het refrein .... vaak heb ik wel leuke deuntjes in mijn hoofd....en krijg ze wel omgezet naar Logic..maar dan...

hoe doen jullie dat ? bewaar jullie het dan...of ga je dan verder brijen ??

of kontakt, zit ook in het native instrument komplete pakket. zo rond de zomer speciale aanbiedingen, even wachten misschien.
liedjes maken, hoe, ja, kijk, daar zijn natuurlijk recepten voor. familie recepten , en recepten zoals bv in de grote producer tip threat . gewoon eens wat threats bekijken.
voor synthese is er een link naar de reeks van sound on sound , wel engels , dat wel.
en veder gewoon je ding doen en maar zien waarheen het gaat..

is er hier iets te vinden op het forum, hoe je het beste een nummer kan opbouwen ?

eerst het refrein .... vaak heb ik wel leuke deuntjes in mijn hoofd....en krijg ze wel omgezet naar Logic..maar dan...

Braadslee?

Ten eerste: er is geen manier die per sé de beste is, om een nummer/track in elkaar te draaien.

Ten tweede: breien laat ik aan mijn zusje over (toevallig haar hobby.)

En verder: ik heb 't meest geleerd door 't gewoon maar te proberen, door samen te werken met andere muzikanten, door goed te luisteren naar wat mensen zeggen die veel verder zijn dan ik, door saaie toonladders te oefenen en lessen en tutorials doen.

Dus ehm... doorgaan met proberen en niet opgeven als je ergens niet direct uitkomt. Met zo'n setje spullen kun je prima muziek maken, zeer prima zelfs. Maar ik mis idd. wel een dingetje in je lijstje: een synth met een (goede) arpeggiator.

:eureka:

Thnx, ik blijf ook gewoon proberen en oefenen.
Ik lees en leer veel op dit forum.
Wat voor synth heeft dan goeie ?

En dan.zal ook iets weg moeten doen voor de ruimte
Iemand een idee, en welke kan ik dan het beste weg doen ?
Thnx voor jullie advies

Back