'Producers' gezocht

Slope Creations

De Muzikale Polygamist
Regio Rotterdam.

STIJLEN:

Pop
Dance
Rap / RnB

Maak jij muziek in 1 van bovenstaande stijlen of heb je er affiniteit mee...én ben jij een serieuze, harde werker? (hehe)
LEES DAN VERDER.

Er zijn in mijn directe omgeving een aantal vocalisten (voornamelijk zangeressen & rappers). Ik maak voor hun de muziek en neem ze op. Stijlen die langskomen zijn bovengenoemde. (Hoewel ikzelf niks met RnB kan.)

Dit zijn allemaal goede, getalenteerde artiesten die meer materiaal maken dan ik in mn eentje aankan. Er zijn meerdere producers in de buurt maar wegens omstandigheden komt de laatste tijd wel erg veel bij mij terecht.

Er lopen op het moment meerdere projecten...al dan niet parallel aan elkaar.
Als het je leuk lijkt om (eenmalig of vaker) met bv. een rapper te werken, of een track van een zangeres uit te werken...laat dan een reactie achter.

Wat deze 'groep' mensen kenmerkt is een muzikale OPEN MIND. Ze zitten dus niet vast in traditionele stijlvormen, maar werken graag aan eigenzinnige dingen. Iedere artiest brengt ook weer zijn eigen vibe.
Materiaal en opnames van de verschillende mensen zijn beschikbaar, maar daar moeten we dan even contact over hebben, want het is (mede in overleg met hun) niet de bedoeling om het materiaal in deze fase openbaar te maken.
Een groot gedeelte van de artiesten met recent materiaal dat ik voor ze gemaakt heb zal op 16 mei in de Baroeg in Rotterdam in actie te zien/horen zijn.

Het doel van de tracks is:

1) Ermee optreden
2) Uitbrengen

Lijkt het je leuk en zit je in Rdam of omgeving...laat dan een bericht achter of mail me op netnamerico@hotmail.com

We maken geen geintjes en zijn serieus bezig. Hebben ook geen pretenties behalve de behoefte om het best mogelijke eruit te halen. Passie is het sleutelwoord.

Groet, Slope

klinkt interessant...... is het misschien een idee om wat mp3's van gemaakt materiaal online te posten zodat we een beetje een inzicht in de kwaliteiten/stijl kunnen krijgen?

Hey Olaf, ja dat is het hem juist. Het is niet de bedoeling deze tracks nu al 'openbaar' te maken, maar ik zou een mix met korte fragmenten kunnen maken o.i.d.

Het moet natuurlijk geen probleem zijn om op persoonlijker vlak e.e.a. ten gehore te brengen.
Ik heb zoiets van: Als het iemand leuk lijkt dan moet het geen probleem zijn om contact met me op te nemen en dan zoeken we het samen uit. Even erop vertrouwend dat ik geen geintjes maak ;)

Er zijn een 5-tal rappers te horen op mijn soundclick. http://www.soundclick.com/slopetime
Dat zijn de 2 tracks met afwijkend logo. Ik vrees dat je je wel even moet registreren...of wacht effe. IK HEB HIER 2 MP3'tjes met die rappers ... euh...waar kan ik die plaatsen zonder dat mensen zich moeten registreren?
Dat moet hier volgens mij kunnen.

Ik MOET nu echt even weg, maar zal proberen later even te kijken hoe het werkt...tenzij je een voorstel hebt.

Daarentegen speelt er veel meer. Ik kan zelf denk ik ook wel beoordelen op andermans materiaal. Zo van: Ja...jij past wel bij die-en-die. Ik ken de artiesten inmiddels door en door.

Maar ik verwacht in eerste instantie gewoon te horen van mensen hier: Wie het leuk lijkt. Dan komen we er vast wel uit.
Ik verwcht in iieder geval niet dat jullie nu al het werk moeten doen om tot een hook-up te komen!

Groet, Slope

@BamBam: Wij zitten allemaal in R'dam.
Lange-afstands samenwerkingen zijn natuurlijk helemaal OK, dus als ze met de NS ofzo willen gaan, dan moeten ze dat vooral doen. Ik heb bijvoorbeeld mensen uit Breda en mensen uit A'dam naar me toe komen. Het hangt gewoon van de voorbereiding af (en de communicatie vooraf).

Leuk dat er mensen al zo snel reageren. Ik zal gelijk even checken wat er aan muziek áangeboden' wordt. reactie volgt erachteraan.

Ik heb een nieuwe muis voor mijn muziek-PC gekocht en nou is dat hele ding op hol geslagen (die muis)...PC ZWAAR gecrasht, met het engste scherm ooit....dus ik zit hier op het moment te BALEN! (maar dat terzijde)

Sir James, is dat niet die Neptunes-ode? Klinkt wel zangbaar ja. Ik vrees alleen dat het moeilijk wordt voor een vocalist om hier écht in te komen omdat de toms & percussie zo overheersen.
Ik mis tevens een 'melodieuze' baslijn als referentie. Ik schrijf zelf ook veel teksten maar daartoe moet je 'uitgenodigd ' worden door de track, en dat is hier (in deze samenstelling) moeilijk.

Ik hoop dat je me volgt?
Of had je zelf iets in gedachten qua zang?
Ik hoor best wel een emotionele zang erin...beetje a la Madonna met 'my baby's got a secret' weetjewel. Ik heb het dan puur over de sfeer van de zanglijn en niet zozeer de zanglijn zelf.

De track is helemaal ok...dat effe voorop gesteld.

Kun je me vinden in mn verhaal?

Origineel geplaatst door Slope Creations
Leuk dat er mensen al zo snel reageren. Ik zal gelijk even checken wat er aan muziek áangeboden' wordt. reactie volgt erachteraan.

ben ik nou de enige die het wel handig vindt om een vocalist eerst te beluisteren voordat ik kan beslissen of het evt. te gebruiken is?

enniewee, ben altijd geinteresseerd in goed klinkende "zwarte" stemmen....zowel female als male, voor vnl us garage/house dingen.... strak harmonies en doubles kunnen inzingen is ook belangrijk.....aanwezigheid van eigen materiaal/lyrics vinnik ook prettig

Olaf

Sir James, is dat niet die Neptunes-ode? Klinkt wel zangbaar ja. Ik vrees alleen dat het moeilijk wordt voor een vocalist om hier écht in te komen omdat de toms & percussie zo overheersen.
Ik mis tevens een 'melodieuze' baslijn als referentie. Ik schrijf zelf ook veel teksten maar daartoe moet je 'uitgenodigd ' worden door de track, en dat is hier (in deze samenstelling) moeilijk.

Ik hoop dat je me volgt?
Of had je zelf iets in gedachten qua zang?
Ik hoor best wel een emotionele zang erin...beetje a la Madonna met 'my baby's got a secret' weetjewel. Ik heb het dan puur over de sfeer van de zanglijn en niet zozeer de zanglijn zelf.

De track is helemaal ok...dat effe voorop gesteld.

Kun je me vinden in mn verhaal?

ja en ik weet zeker dat er iemand over heen kan zingen. het m oet geen poplied worden maar de toevoeging van juist die madonna zang gaat hem kompleet maken.. dus.. :)

Hey Bosscher, haha...koele track man. Ik hoor zangpartijen in overvloed. Als je deze sowieso al wilde uitwerken...helemaal te gek. Ik heb zelf zoiets van: ROCKZANGERES !!!!!!!! Wat jij?

Ik moet nu écht zelf even iets plaatsen, ook n.a.v Olaf's reactie. Anders voel ik me zo schuldig. Je kunt het natuurlijk ook van een andere kant bekijken: Het lijkt je wat om iets met anderen te doen...zo ja...dan geef je dat aan, en de rest volgt vanzelf wel. Komt een stukje vertrouwen in mijn manier van aanpak bij kijken natuurlijk, maar ik hoor je.

Maar ik doe het graag...laat me even kijken of mn pc boven het weer doet...zo ja, neem ik kleine stukjes track en die mix ik als de sodemieter achter elkaar...zet het in mp3 en kom ermee naar beneden. Zal wel even duren want dan doe ik het gelijk goed en zet alles op mp3 wat ik al op mp3 wilde zetten.

Hey James, ik mail je.

Grt, Slope

Hey Bosscher, haha...koele track man. Ik hoor zangpartijen in overvloed. Als je deze sowieso al wilde uitwerken...helemaal te gek. Ik heb zelf zoiets van: ROCKZANGERES !!!!!!!! Wat jij?

Ik moet nu écht zelf even iets plaatsen, ook n.a.v Olaf's reactie. Anders voel ik me zo schuldig. Je kunt het natuurlijk ook van een andere kant bekijken: Het lijkt je wat om iets met anderen te doen...zo ja...dan geef je dat aan, en de rest volgt vanzelf wel. Komt een stukje vertrouwen in mijn manier van aanpak bij kijken natuurlijk, maar ik hoor je.

Maar ik doe het graag...laat me even kijken of mn pc boven het weer doet...zo ja, neem ik kleine stukjes track en die mix ik als de sodemieter achter elkaar...zet het in mp3 en kom ermee naar beneden. Zal wel even duren want dan doe ik het gelijk goed en zet alles op mp3 wat ik al op mp3 wilde zetten.

Hey James, ik mail je.

Grt, Slope

ok tof!

Hebben jullie Naked Music stemmen?

:D

Hey James, ik mail je.

Grt, Slope

hey slope, klinkt koel, ik werk samen met boestaman, weet niet of ie deze thread al gezien heeft, maar ik ga wel ff naar die mp3s luistere...

OK, ik heb hier een 3-tal MP3'tjes. Er zit geen serieus uitgemixt materiaal bij o.i.d. want elke track die je hoort wordt op het moment driftig aan gewerkt. 16 mei moet het allemaal af zijn maar daar gaat het hier niet om.

ARTISTMIX is een mp3tje (in mono) met korte fragmenten van een 4-tal artiesten. De 2 zangeressen die je een kort fragment hoort hebben elkaar nog nooit gezien en zitten nu nog in de fase van mijn vele 'eisen' doorkrijgen. Dubbele stem moet namelijk perfect natuurlijk. Ze gaan echt heel lekker en binnenkort duiken we de oefenruimte in zodat ze kunnen wennen aan elkaar etc.
Ik heb een galm over het geheel gegooid om de tracks een beetje te camoufleren (sorry!), mar uit de mix moet het kaliber van de muzikanten er wel uitkomen. Daar gaat het nou net wél om :-)

Nou, de andere MP3's zijn te groot, want dat zijn gewoon stereo's en dan hele tracks van 3,5 minuut. Daar zijn nog 4 andere MC's te horen. Ik weet niet of het bij "Tracks" geplaatst mag worden of dat iemand een ander voorstel heeft?

Ze staan al te horen op http://www.soundclick.com/slopetime , maar ja...daar moet je je registreren.

Back